VBA kopen: standaard in MS office?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freek1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
Berichten
2
Hallo, een nogal basale vraag:

Hoe kom ik aan VBA?

Ik geloof dat het standaard in Microsoft Office zit, maar er zijn nogal wat verschillende Office versies. Als ik de goedkoopste (thuis en student oid) neem, heb ik dan volledig VBA? Of zijn er belangrijke verschillen tussen VBA in verschillende Office pakketten?

(Ik ben Mac-gebruiker en ken VBA alleen van mijn werk. En daar hoefde ik het zelf niet te kopen ;-). Overigens ben ik vooral geinteresseerd in VBA voor Excel.)

Met vriendelijke groet,
Freek


PS Ik heb gezocht op VBA, kopen en Office maar kon dit niet vinden. Ik ben vast de eerste die het niet weet :)
 
Laatst bewerkt:
Dat zit bij elke Excel versie.

Wel is het uiteraard zo dat hetgeen je kan doen in VBA afhangt van de Excel versie die je hebt. Met Excel 2007 zal je een aantal dingen kunnen doen die in voorgaande versies nog niet bestonden.
 
misschien een stomme vraag; wat kan je eigenlijk met VBA en hoe werkt het?
 
Met Visual Basic for Applications kan je allerlei taken in een officeprodukt alsook tussen verschillende officeprodukten automatiseren. Hoe werkt het ? Je schrijft dus een opeenvolging van allerlei commando's die dan een na een uitgevoerd worden door het drukken op een knop of die getriggerd worden door een bepaalde gebeurtenis (event-macro's)
 
bedankt allebei. Ik zal de 'link' eens doorlopen. Het is voor mij nog wel ingewikkeld maar niks geprobeerd is niks geleerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan