VBA Koppeling excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaike2703

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
39
Beste,

Ik gebruik Excel 2010 en Word 2010

Ik heb een kleine database in excel.
Middels een VBA formulier in Excel vul ik de database, deze code heb ik al.
Echter, als ik op het Excelformulier op [OK] klik, dan wil ik niet alleen de database vullen, maar ook een sjabloon in Word (dit bestand staat niet open).
In het word sjabloon heb ik bladwijzers gezet. Ik kan me voorstellen dat je vanuit excel de gegevens daarheen schrijft.
Ik heb overigens geen sjabloon als voorbeeldbestand bijgevoegd, de extensie is ongeldig.
Wie kan mij helpen met deze koppeling?


Bij voorbaat veel dank.

Groet Maaike
Bekijk bijlage Koppeling excel-word_1.xlsm
 

Bijlagen

  • Naam.docx
    12,5 KB · Weergaven: 35
Niet om het een of ander, maar waarom moet dat met VBA? Kan perfect met <Verzendlijsten> en afdruk samenvoegen.
 
Beste OctaFish,

Dat klopt helemaal.
Echter het aantal en soort handelingen wat iemand moet verrichten is te veel en voor (je gelooft het misschien niet) veel van mijn collega's te gecompliceerd.
Vandaar één knop [OK] en dan ben je klaar.

Groet Maaike
 
Dat is toch allemaal eenmalig? Kwestie van alles klaarzetten in je sjabloon, nieuw document maken en klaar ben je... Heel wat simpeler (en heel wat minder tijd) dan een ingewikkelde functie schrijven en programmeren.
 
Ja, zou je denken....
Maar wat ik nu maak is de wens. Overigens is het stukje communicatie naar word het enige lastige. De rest is zo in elkaar gezet.
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

groet Maaike
 
Overigens is het stukje communicatie naar word het enige lastige.
Nogmaals: gebruik de functionaliteiten die in Office zitten, voordat je naar zware trucs als programmeren gaat kijken. Ook een volledig geautomatiseerde samenvoeging naar een Word document kun je simpel met een knop starten. Daarbij hoef je in Excel niets anders te programmeren dan het starten van de samenvoeging. Ik begrijp althans dat je de gebruikers een knop wilt aanbieden waarmee ze je Excel document kunnen vertalen naar een Word document. Hou het simpel. Moeilijk kan altijd nog :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan