VBA leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjors1987

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
hoi,
weet iemand een handige link waar ik (vanaf de basis) VBA kan leren ik heb er hier namelijk veel over gelezen en lijkt me echt handig.
alvast bedankt

dank je wel maar ik ben niet zo'n lezer ik dacht dat er misschien een cursus of tutorail op internet staat.
in ieder geval bedankt

ik kan je www.syntra.be aanraden. cursus in België, erg goedkoop en erg goed. Ik heb daar een aantal cursussen gevolgd 10x3 uur voor een kleine € 200,- per 30 uur. Schijntje dus. Je moet wel redelijk in de buurt van een cursus centra wonen (zelf moet ik een uurtje rijden en er zijn Nederlandse cursisten die tot 90 minuten afstand wonen).

Ik ben alleen aan het wachten op het vergevorderde deel, het is de vraag of die nog ooit gegeven gaat worden. Het animo is helaas niet zo groot. :(

dank je wel maar ik ben niet zo'n lezer ik dacht dat er misschien een cursus of tutorail op internet staat.
in ieder geval bedankt

Ik denk dat je ook op internet toch nog veel zal moeten lezen, als je het echt onder de knie wil krijgen. Of je nu wil of niet. Mijn ervaring is dat je toch eerst best een boek doorneemt voor de basis, en dan verder op het net zoekt naar meer info (en die is massaal te vinden). Anders loop je toch maar opnieuw het wiel uit te vinden.

Wigi

AANRADER: Koop een beginnersboek zoals : VBA in 24 lessen of zoiets . Ik heb dit gedaan voor VB5 en VB6 en VB.net en met de kennis die ik daar uitgehaald heb , ben ik aan de slag gegaan met VBA.
In zo'n boek kun je gewoon opzoeken wat je nodig hebt , stukje lezen en daarna proberen .
Voor de wat specialere vragen kan je altijd op helpmij.nl terecht .
Fantastische bende hier , hoor , vraag stellen is bijna altijd volgende dag antwoord .

VEEL SUCCES het begin is het moeilijkst en het meest lees intensief maar na een weekje trainen gaat het vast al beter .

Volhouden is de boodschap;)

Ook via office zelf kun je veel leren door macro's op te nemen en daarna de codes te bestuderen en gebruik te maken van de help in VBA. Daar zijn ook goed uitgelegde voorbeelden te vinden.

Een site die ik zeker aan wil raden is die van Luc Heyndrickx. Kijk bij Excel en dan lessen. De stukjes over navigeren en variabelen zijn onmisbaar als je zelf aan de slag gaat.

19-08-2008
Ik kwam zojuist ook nog deze site tegen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan