VBA Macro gegevens vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

soalni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2015
Berichten
3
Macro.pngHallo,

Ik heb een bestand met meerdere koppelingen via MS Query. Ik gebruik formules om te rekenen met de gegevens die worden opgehaald en daarna nog eens draaitabellen.

Al met al moeten de gegevens 3 keer worden vernieuwd om de juiste data te gebruiken en dat wil ik via een macro doen.

Maar dat lukt dus niet. Als ik het in de macro verwerk, vernieuwt hij gewoon maar 1 keer.

zie bijgaand de macro in VBA.

Wie kan mij helpen? :)
 
Beste,

Macro 2 doet net hetzelfde als macro1. En is het comando,refresch de juiste methode? Moeilijk te achterhalen zonder voorbeeldbestand.
 
Ja klopt, want ze moeten ook hetzelfde doen.

De gegevens moeten twee keer worden vernieuwd. (Een keer de verbindingen (MS Query) en daarna de draaitabellen).

Alleen nu doet ie het maar 1 keer.
 
Beste,

Hoe weet vba dat de ene keer de query moet vernieuwd worden en de andere keer de draaitabellen?
 
uh.. ik heb geen idee..

Er staat refresh all.. dus ik denk dan hij doet alles 2 keer vernieuwen..

Hoe zou ik dat anders kunnen doen dan?
 
Beste,

Ik zou toch eens op het internet opzoeken hoe je de query en de draaitabellen moet updaten.
 
Zo bijvoorbeeld:
ActiveSheet.PivotTables("DRAAITABELNAAM").RefreshTable
 
Of probeer eens:

Code:
ThisWorkbook.RefreshAll

Deze methode vernieuwt alle externe gegevensbereiken en draaitabelrapporten in de opgegeven werkmap.
Objecten waarvan de eigenschap BackgroundQuery is ingesteld op True, worden op de achtergrond vernieuwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan