• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba / macro m.b.t query

Status
Niet open voor verdere reacties.

allright48

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Ik wil graag een macro die ervoor zorgt dat de juiste waarden op een ander werkblad komen te staan na het kiezen van het juiste criteria. Bijgevoegd bestandje maakt het hopelijk wat duidelijker :) Ik heb geprobeerd een macro op te nemen (filter, copy waarden en paste ander werkblad), maar dan krijg ik het niet voor elkaar.
Wellicht is er nog een mooiere oplossing/methode voorhanden? De query is slechts een voorbeeld, de eigenlijke query betreft een intranet pagina, die ik nu niet kan openen.

Bekijk bijlage voorbeeld query.xlsx

Bedankt voor je hulp, echter krijg ik deze niet werkend. Moet ik na selectie van de combobox na wat bevestigen? De waarden veranderen helaas niet mee.

Neen, je moet niets bevestigen, het is een combobox change event.
Werkt mijn vbtje?

Nee, nog niet optimaal. Als ik alle cellen in kolom A leegmaak - en dan de combobox selecteer-, werkt deze bij een aantal jaartallen wel, probeer ik dit nogmaals, dan werkt het weer niet.

In werkbladmodule blad2.
Bij verandering van je validatie in G2.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim sn, i As Long
sn = Sheets("blad1").Range("c1:d" & Sheets("blad1").Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row)
If Target.Address(0, 0) = "G2" Then
 For i = 1 To UBound(sn)
     If sn(i, 1) = Target & "*" Or sn(i, 1) = Target Then Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = sn(i, 2)
   Next i
 End If
End Sub

Ps. ik heb het niet in een array gestopt vanwege betrekkelijke kleine omvang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan