• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Macro Print range

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichieL

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2018
Goedenavond,

Ik loop vast op het volgende.
Ik zoek een macro waarbij die kijkt naar de range/kolom: A3:A14. Wanneer hoger dan 0 moet hij dat getal in Cel E1 plaatse en printen.

Dus A3, A5, A6 en A13.

De waarde van E1 wordt gebruikt om de onderstaande pagina in te vullen door middel van verticaal zoeken.

Screen Shot 11-29-18 at 10.07 PM.JPG

Hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen?

PS. ik weet niet hoe ik het documentje moet toevoegen.

Laatst bewerkt:
Met een voorbeeldbestand te plaatsen, aan tekeningen hebben de helpers niets.

P.S. Voor je het plaatst verwijder je best alle samengevoegde cellen.

Laatst bewerkt:
Lees zelf je relaas nog eens en vraag je dan af hoe iemand daar een antwoord op kan geven dat je probleem oplost.

Code:
Sub Richard()
    With Sheets("MijnBlad")                                          'vervang dit door de naam van je werkblad
        i = WorksheetFunction.Max(.Range("A3:A14"))
        If i > 0 Then
            .Range("E4").Value = i                                   'wegschrijven naar E4
            .Range("D14:H50").PrintOut preview:=True                 'afdrukken van dit bereik, eventueel preview false zetten
        End If
    End With
End Sub

Hij werkt bijna, maar de macro pakt alleen de laatst gevulde van de range A3:A14. Dus hij neemt alleen A13 (11)

Laatst bewerkt door een moderator:
Svp niet quoten. Gebruik de knop Reageer op bericht.

Code:
Sub VenA()
  With Blad1
    ar = .Cells(3, 1).CurrentRegion
    For j = 1 To UBound(ar)
      If ar(j, 1) <> 0 Then
        .Range("E4").Value = ar(j,1)
        .Range("D14:H50").PrintOut preview:=True
      End If
    Next j
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
als die max-functie de rest niet meenneemt, dan vermoed ik dat die rest "tekst" is ipv. getallen (zijn ze links gealinieerd ?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan