• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA...macro's waar en hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildboy

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2003
Hallo allemaal,

Ik wil graag de basis van VBA ..macro's leren..

ik kan natuurlijk lukraak boekjes gaan kopen of op het internet zoeken maar beter is het om het aan de mensen met ervaring te vragen toch?

dus bij deze waar kan ik het beste starten met VBA,macro's etz.

welke boekjes en/of welke site's etz..

vast bedankt Eric

Een paar site's nr1 nr2
Een boek met cd-rom oefenbestanden bv. Microsoft Excel2000 VBA Fundamenten, ISBN nr 90 395 1180 2 uitgegeven door Microsoft Press.

Gewoon proberen

Neem eerst eens zo hier en daar een macro op mbv de macro-recorder. Ga dan met de toetsencombinatie Alt-F11 naar de VBA-editor en neem de opgenomen macro eens onder de loep. Probeer met behulp van de ingebouwde help-functie's de werking van de macro te doorgronden en eventueel uit te bouwen en verbeteren. Ik ben er van overtuigd dat er hele goede literatuur te krijgen is, maar ik ben een groot voorstander van zelf leren begrijpen. Dus stoeien en knoeien is mijn devies! (Kost bovendien niets extra, behalve tijd misschien...)

hartelijk dank allemaal,

ik denk dat ik nu wel een mooie basis heb om is wat te gaan leren.

meer links zijn natuurlijk altijd welkom maar als het aan mij ligt is deze voldaan.

wie weet schrijf ik over een tijdje eens iets voor jullie
je weet maar nooit vind het wel leuk een beetje
prutsen met dit soort dingen..

en je weet......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan