• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vba Match index Offset

Status
Niet open voor verdere reacties.

bast1

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een vraag over een formule die ik probeer te maken in vba
Wat de bedoeling is, is dat in p25 hij de waarde opzoekt in a25.
maar in p26 de waarde opzoekt van a26. Maar dit laatste krijg ik niet werkend met offset.

Wie kan mij helpen!

Het gaat om een bestand met 2000+ regels dus elke regel handmatig doen is niet echt een optie.

Code:
For x = 0 To 2500
Range("p25").Offset(x, 0) = [INDEX(Data!B:B,MATCH(INDEX(Info!B:B,MATCH(A25,Info!A:A,0)),Data!A:A,0))]
Next x


gr
Bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Plaats even een voorbeeldje. Dat maakt de vraag waarschijnlijk wat duidelijker.
 
Het gaat om een bestand met 2000+ regels dus elke regel handmatig doen is niet echt een optie.
Dat is juist wel een optie en ook de beste!
Als je deze formule in P25 plaatst:
Code:
=INDEX(Data!B:B;VERGELIJKEN(INDEX(Info!B:B;VERGELIJKEN(A25;Info!A:A;0));Data!A:A;0))
en je kopieert die met de vulgreep naar beneden, dan ben je veel sneller klaar (nl. in enkele seconden) dan met een macro.

Logisch dat je macro niet doet wat je wil, je laat in je formule A25 ongewijzigd.
Als je beslist toch een macro wil gebruiken, wat ik afraad, dan kun je deze gebruiken, ervan uitgaande dat het blad1 is waarop je de uitkomsten van de macro wil plaatsen.
Code:
Sub macro1()
With Sheets("Blad1")
For x = 25 To 2525
.Range("P" & x).Formula = "=INDEX(Data!B:B,MATCH(INDEX(Info!B:B,MATCH(A" & x & ",Info!A:A,0)),Data!A:A,0))"
Next x
End With
End Sub
Bij bovenstaande is ervan uitgegaan dat je gegevens correct zijn, dwz: dat je 3 bladen in gebruik hebt, nl. Info, Data, en het blad waarop je het resultaat van de formule wenst, door mij blad1 genoemd.
Overigens vind ik het niet aan te bevelen om in formules volledige kolommen te gebruiken als je maar een beperkt bereik van die kolommen gebruikt. En voor het overige ware het beter geweest dat je een voorbeeldbestand had geplaatst, dat maakt het zoeken naar een oplossing voor lezers van dit forum eenvoudiger.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan