VBA melding Bestand niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
739
L.S.,

Ik heb een formulier gemaakt en in diverse andere bestanden van Excel gebruikt, ook met aanpassingen.

Nu ineens zijn deze bestanden niet meer te openen. Eerst krijg ik de melding Bestand niet gevonden, door VBA

Daarna, na klikken op OK, wordt het bestand geopend na de vraag Herstellen?

Als ik hier ook op OK klik, wordt het bestand geopend, maar is alle VBA materiaal weg, dus alle macro`s en formulieren.

Het vreemde is dat zich dit probleem alleen voordoet bij het openen van een bestand waar zich dit formulier, of een aangepaste versie, zich bevindt.

Al deze bestanden heb ik, soms al twee jaar, probleemloos gebruikt. Het ligt niet aan mijn Excel versie, denk ik, want op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem. Vandaar dat ik denk dat het in mijn formulier zit. Maar dat kan ik dus niet openen om te bekijken...

Ik voeg een uitgekleed bestand toe...ben benieuwd wat jullie kunnen ontdekken..
 

Bijlagen

  • Onderhoudsformulier.xlsb
    973,5 KB · Weergaven: 10
Dank je VenA,

Ik ga zeker even kijken..Kost me even tijd, maar dat merk je wel.

Toch vreemd dat dit bij ALLE backups van deze bestanden ook opeens gebeurt, en bij andere bestanden gaat alles feilloos.

Hierbij een nieu gemaakt bestand van een van deze twee formulieren. Had het formulier geëxporteerd en nu weer geïmporteerd, en dat werkt ook naar behoren...
 

Bijlagen

  • Onderhoudsformulier.xlsb
    111,5 KB · Weergaven: 12
Probleem opgelost. Ik had helaas een Macro Virus. Adaware heeft alles netjes verholpen. Duidelijk dat Windows Defender toch niet alles ziet...
De beschadigde bestanden waren overigens niet meer te redden...Maar backups waren gelukkig schoon...Ik zet deze vraag als opogelost. Bedankt voor je hulp...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan