vba met where functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

haybeurskens

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2016
Hallo,

ik heb weinig ervaring met vba; wie wil mij helpen; ik heb mijn stinkende best gedaan om een oplossing te vinden op internet, maar alles wat ik probeer geeft niet het gewenste resultaat.
PROBLEEM 1:
Ik heb een knop DELdeal opgenomen in een formulier die de openstaande record in dat frm verwijdert met een QryDelDeal
Nu wil ik een waarschuwing inbouwen
Private Sub KnopDEL_Click()
MsgBox "WEET JE ZEKER DAT JE DEZE DEAL WILT verwijderen?", vbOKCancel + vbCritical, "LET OP: data gaat verloren"
DoCmd.OpenQuery "QryDelDeal"

Waarschijnlijk moet de MsgBox worden opgenomen in een if then else constructie, maar ik weet de criteria niet. Nu wordt de record altijd verwijderd.

PROBLEEM 2:
Als de record wel verwijderd mag worden, veroorzaakt dat een error in het openstaande formulier
Met de menuoptie ALLES vernieuwen is het probleem opgelost
Maar hoe vertaal ik dat naar vba? Refresh alleen werkt niet

HayB

Om te beginnen plaats je er een voorbeeld bestand bij met fictieve gegevens maar wel met alle code.
voor de leesbaarheid graag de code tags gebruiken
je moet iets doen met de keuze die je mee geeft aan de MsgBox "Ok of Cancel"
Code:
antwoord = MsgBox("WEET JE ZEKER DAT JE DEZE DEAL WILT verwijderen?", vbOKCancel + vbCritical, "LET OP: data gaat verloren")
Select Case antwoord
  Case 1
    DoCmd.OpenQuery "QryDelDeal"

Case 2
End Select

Waarom een select case voor zoiets simpels?
Code:
antwoord = MsgBox("Weet je zeker dat je deze deal wilt verwijderen?", vbYesNo + vbCritical, "LET OP: data gaat verloren")
IF antwoord = VbYes Then
     DoCmd.OpenQuery "QryDelDeal
End IF.
Overigens een constructie die ik zelf nooit zo zou bouwen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan