• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Module verwijderen middels VBA???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Hoi,

Ik denk datik iets ga vragen wat niet mogelijk is, maar .....

Ik heb een EXCEL werkbook met verschillende sheets. Dit is mijn Template bestand waar allerlei data wordt ingevoerd. (mbv Macro's die op allemaal vanuit een MENU sheet worden bedient met knoppen)

Als alle data is ingevoerd wil ik de overige sheets loskoppelen van het MENU sheet want dat is het FINAL REPORT wat naar en klant gaat.

Ik kan natuurlijk de volgende code gebruiken:
Code:
Sheets(Array("Voorblad", "Inhoud", "Pagina 1", "Pagina 2", "Pagina 3", _
        "Pagina 4", "Pagina 5", "Pagina 6", "Pagina 7")).Copy
Maar dat heeft als nadeel dat cellen met meer dan 255 karakters niet alles laten zien.

Het alternatief is dat ik kies voor
Code:
Sheets("MENU").delete
Dan haal ik alleen het MENU sheet weg.

Maar wat ik nu nog vervelend vind is dat de klant bij het openen automatisch het Window krijgt: Security Warning:
Disable Macros - Enable Macros - More Info

MIjn vraag derhalve: Is het mogelijk om de Module waar de Macro's in staan te verwijderen uit VBA door middel van een Macro?
Eigenlijk zoiets als "this message wil destroy itself"

Thanks
Humadgen

Warme Bakkertje en EXCEL Amateur,

Beiden bedankt. Ik ben er even niet geweest, maar ga ermee aan de slag. ziet er veel belovend uit.

Thanks
Humadgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan