• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA om rijen toe te voegen in ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mechaniken57

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2013
hoi, ik heb mijn eerste stapje gezet richting VBA maar loop gelijk vast .... oftewel ben ik helemaal abuus oftwel ben ik een grote kluns ...

wat ik probeer is om alle gegevens die ik in mijn taxibons en oproepingsbons ingeef van die ook direct in een lijst te laten opnemen maar daar loopt het grandioos mis.

elke nieuwe bon die ik aanmaak moet in de lijst bijgevoegd worden (ter controle)

voor de taxibon moeten de gegevens in het tabblad "reden taxi" komen idem voor de oproeping maar dan in tabblad "reden oproeping"

kunnen jullie me "helpen" ?

ook heb ik ooit eens een werkblad gezien waar je op het eerste blad met drukknoppen de juiste tabbladen kon raadplegen waar vind ik die drukknoppen
Bekijk bijlage taxitest.xlsm

Gezien de vragen in het bestandje en de nogal makkelijk te vinden fouten in de code kan dit wel eens een lang draadje worden. De klik op de knop gaat natuurlijk niet goed omdat 'Blad3' niet bestaat. Het aanroepen van de Sub lijst gaat natuurlijk niet goed omdat het blad 'reden' niet bestaat.

Om maar ergens te beginnen probeer het zo eens.
Code:
Sub VenA()
With Sheets("Taxibon")
    Sheets("reden taxi").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 8) = Array(.[G1], Format(.[F7], "dd-mm-yyyy"), Format(.[H7], "hh:mm"), .[E9], .[E11], .[E15], .[E13], .[E14])
End With
End Sub

Waarbij je wel even de cellen in kolom A echt leeg moet maken anders komen de gegevens niet helemaal op de verwachte plek.

Ik ken veel verschillende datumnotaties maar een taxibon uit 25-06-1022?

hartelijk bedankt, om me te helpen ... het was duidelijk dat het gisteren al een lange dag geweest was :-)
ben eruitgeraakt, door 1 je opmerkingen en die duidelijkere code ...
De afdruk en aanvullijst knoppen heb ik ook kunnen aanmaken ... :-)
Nu nog eens uitzoeken hoe ik die pdf's ook kan opslaan naar een welbepaalde map en aangepaste bestandsnaam met naam

Voor het opslaan kan je zoiets gebruiken.

Code:
Sub VenA()
c00 = "D:\Temp\"
  Sheets("Taxibon").ExportAsFixedFormat 0, c00 & Sheets("Taxibon").[g1] & ".pdf"
End Sub

Mischien kan je hier ook wat inspiratie uithalen?
Hier heb je een voorzet hoe ik een en ander zou oplossen, zeker in Brussel ( meerdere talen).
Voor uw pagina Taxibon en reden taxi is het klaar.

Bijlagen

Bekijk bijlage taxitest.xlsbwhow, dit is waar ik dus aan dacht, morgen eens zien of ik de volledige opbouw van die code kan doorgronden en dan proberen van het oproeptelegram ook zo te maken ... maar daar heb ik nog eens de bijkomende vereiste dat alles wat ingegeven wordt zowel in de bovenste helft als de onderste helft ook wordt ingevuld.
In het tabblad reden oproep heb ik al wat meer kolommen gemaakt met de bijbehorende cellen die ingevuld worden op het oproepformulier .....
aan de mogelijkheid NL en FR had ik zelfs niet gedacht omdat we op onze dienst maar enkel met Nederlandstaligen werken .... onze contactpersonen zijn wel voornamelijk Franstalig ..

@gast0660, ik vrees dat dit een beetje boven mijn petje gaat :-( heb er nu al 4 uur op zitten zoeken maar geraak er niet teveel wijs uit ... :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan