VBA op weg zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvaC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
4
Hallo

ik heb een excel bestand dat dient voor het verhuur van lokalen (deze zijn onderling met elkaar verbonden, in die zin dat als het ene verhuurt is onder bijvoorbeeld de noemer publieksmoment, kunnen er andere lokalen niet meer verhuurd worden, etc...) en het is dus een bestand dat nog functies nodig heeft om efficiënt te kunnen werken. Hiervoor moet ik VBA schrijven, maar ik kan dit dus eigenlijk helemaal niet en voorlopig geraak ik er zelf helemaal niet aan uit.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen ivm de functies die ik zou willen doen (via websites, persoonlijke hulp - email, links, ...)? De functies staan onderaan opgelijst in het document.
Het bestand (een voorbeeldje) dat ik nu voorlopig heb zit in bijlage. Er zijn cellen die de som functie bevatten, drop down keuzelijst, voorwaardelijke opmaak en de if functie (deze denk ik ook wel dat via macro's simpeler uit te voeren valt).

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

Eva
Bekijk bijlage opstellen VBA codes.xlsx
 
Misschien nog even ter verduidelijking, ik wil hier geen voorgeschreven codes, maar gewoon een aanzet om eraan te beginnen, want ik ben echt wel bereid om iets te leren.
Welke websites kunnen mij helpen? Zijn alle functies mogelijk? Kan ik bepaalde zaken simpeler oplossen dmv VBA? Zo ja, hoe begin ik daaraan?

Hopelijk krijg ik wat respons dat ik verder kan...

Groetjes

Eva
 
Hey snb

alvast bedankt voor de info, het heeft me al wat op weg geholpen. Nu dacht ik dat het misschien aan te raden is om een userform aan te maken, waar ze door een klik op een knop een activiteit kunnen inplannen en dat de info zo wordt weggeschreven in het bestand. Nu dat lukt me wel, maar ik weet niet hoe ik kan bepalen in welke cellen de informatie precies moet komen + dat het op een bepaalde datum en locatie moet worden ingegeven (verticaal zoeken?). Kan ik er ook voor zorgen dat (indien er al info in staat) dit niet kan worden overschreven?

Alvast bedankt.

Groetjes

Eva
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan