VBA opdrachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zich zijn de opdrachten niet moeilijk. Omdat we hier op het forum niet helpen met huiswerkvragen, ga ik je geen oplossing geven, maar slechts een beetje de goede kant op duwen ;)

Als je de instructies volgt, kom je overigens al een heel eind... In je werkbalken (je gebruikt zo te zien 2007) vind je knoppen waarmee je een rechthoek kunt maken (in de tekenbalk geloof ik), en tekstvakken en labels kun je ook op die manier invoegen in een document. De makkelijkste manier om te weten hoe de verschillende objecten heten, is als je een macro maakt, waarmee je de objecten zoals een rechthoek en een tekstvak aanmaakt. Als je vervolgens de macro code bekijkt, door de macro te bewerken, dan zie je hoe de rechthoek heet, wat de afmetingen zijn etc. Aan de hand van de macro kun je dan de rest van de opdracht wel bedenken. Uiteindelijk kun je dan de code kopieëren naar de knop Berekenen, die je dan ondertussen ook gemaakt hebt.
 
Dit snappen wij zelf zeg maar wel. Maar hoe zit het met de codes? We weten hoe je de interface maakt. Maar zeg maar niet hoe je de knoppen laat werken. We typen de codes en hebben veel geprobeerd maar telkens komt er een foutmelding.


( Wij zij zeg maar, niet technisch ofzo. Totaal niet.) :D
 
Dan zou ik zeggen: post de code die je tot nu toe hebt, en geef ook aan welke foutmelding je krijgt... Het zou helemaal mooi zijn als je ook het document mee kunt posten ;)
 
naamloos.jpgding.jpg


Dit is dus het probleem. Het is zeg maar wel een andere opdracht (dobbelsteen) Maar wij krijgen de werp knop niet aan de praat.

en de behaalde punten lukt ook niet. Althans, wij weten niet hoe je dat laat werken.

In de bijlagen: foutmelding en screenshot van opdr8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan