• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vba open outlook , minimalizeer en maak een taak aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost4t

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Hallo,
Ik heb me al enkele dagen zitten rot zoeken maar vind geen oplossing voor het volgende probleem:
Ik heb een tabbel in excel waarin een "to do lijst" staat. Ik heb een vba code geschreven voor als ik op een knop druk bovenaan de tabel en een "to do" taak geselecteerd is, deze als "task" word aangemaakt in outlook. Het probleem is dat wanneer je op de knop drukt, outlook al moet hebben open staan.
Ik ondervind ook dat als de taak wordt aangemaakt, het start uur niet overeen komt met het start uur in de taak, in de tabel.
Dit zou het eigenlijk werking/resultaat moeten zijn:

- Wanneer men in de tabel aan het werken is en men een taak selecteer + op de knop drukt, zou outlook moeten worden opgestart/openen (indien deze niet open staat) en een taak hierin worden aangemaakt + het programma outlook, het hoofdvenster, automatisch worden geminimaliseerd.
- In de outlook taak zou het startur moeten overeen komen met die van de taak in de tabel alsook de start datum en eind datum (due Date)

Kan iemand mijn code hiervoor aanpassen?

Je zou me enorm veel plezier doen en een probleem uit de wereld helpen :confused: !
Alvast bedankt

Hopend op een positief antwoord ...

groeten

G.

ps: in bijlage het excel voorbeeld met mijn code.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bv.
Code:
.Startdate = Range("C8").Value
    .DueDate = Range("E8").value

Hi HSV, enorm bedankt!!
Puntje (probleem) 2 is hierbij opgelost!
Alleen nu probleem/puntje 1 ivm outlook auto te openen en de minimalizeren... Ben nog eens gaan zoeken op web maar vindt nergens iets over... Kan iemand helpen ?

Of toch ... ik heb het volgende alvast gevonden: via deze link:http://www.taltech.com/support/entry/opening_and_closing_an_application_from_vba

toepassing op mijn excel:

Code:
Public Sub CreateTasks()
    Dim x As Variant
    Dim Path As String

' Set the Path variable equal to the path of your program's installation
    Path = "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\OUTLOOK.exe"

x = Shell(Path, vbNormalFocus)
End Sub

Nu nog het outlook venster laten minimalizeren terwijl hij opstart.... weet iemand iets?
alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Veranderen in.
Code:
vbMinimizedFocus

HSV, Thanks werkt perfect!

Voor de start date en Due Date, de oplossing die je gaf was specifiek voor een cel en niet voor een andere rijd/cellen.
Met andere woorden, als je taak 2 (of ander taak) selecteerd, dan krijg je in je Task in outlook, de datum van Cel C8 en E8. Het is te bedoeling dat je de "start" en "due" datum krijgt van de geselecteerde taak. :confused:

Ik heb al geprobeerd met:

Code:
.StartDate = Cells (num,2).Value
    .DueDate = Cells (num,4)).Value

maar krijg een foutmelding.

...?

Bedankt alvast

G.:confused:

Laatst bewerkt:
pfff, kan iemand me nog even helpen met dit probleempje hierboven uit gelegd? VBA voor de statdate en due date voor task in outlook afhankelijk van de geselecteerde taak. HSV gaf me de oplossing maar is voor een specifieke cel dus als je een andere taak in de rij eronder aanduid en een task laat maken in outlook neemt hij de cel C8 en E8 wat niet mag....:(

Code:
 .Startdate = Cells(num, 3)
 .DueDate = Cells(num, 5)

Hey HSV, bedankt! Werkt perfect!
Hiermee is deze topic gesloten :D

Hoi ,

Misschien kun je me helpen. Ik ben met iets vergelijkbaars bezig zoals Ghost4t in topic beschrijft. Loopt tegen hetzelfde probleem aan. Maar als ik voorzijn oplossing kies blijf ik een probleem houden. Excel loopt vast op de .Startdate en .DueDate. Weet iemand ene oplossing? de celnummer kloppen wel.

.Startdate = Cells(num, 3)
.DueDate = Cells(num, 5)

Misschien heb ik geen oplossing, maar laat het bestandje eens zien met de code erin.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan