VBA Outlook 2003 naar 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrodoW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Dag forumleden,

Ben bezig een stukje code van 2003 geschikt te maken voo 2010 (64 bit).
Ben al aardig op weg doch kan geen alternatief vinden voor "Set objMsgColl = GetFolder.Messages" om een groep van mails te openen.

Graag jullie suggesties!

Groet,
FrodoW

Welke referentie heb je daarvoor geaktiveerd in 2003 ?

Dag snb,
Ben geen programmeur, pruts maar wat.
Snap je vraag dan ook niet.
Hopelijk beantwoord ik deze met dit stukje code:

' Openen van de MAPI-sessie, hierin kunnen CDO-opdrachten worden gebruikt
Set objSession = CreateObject("mapi.session")
objSession.Logon "", "", False, False

' Selecteer de folder welke de gebruiker geopend heeft
Set objFolder = Application.ActiveExplorer.CurrentFolder
objFolderEntryID = objFolder.EntryID
objFolderStoreID = objFolder.StoreID
Set GetFolder = objSession.GetFolder(objFolderEntryID, objFolderStoreID)
Set objMsgColl = GetFolder.Messages
…..

Groet,
FrodoW

Leg eens uit in welk programma je deze code draait; als je vanuit Excel een Outlook sessie opent (wat prima kan) zul je doorgaans de bijbehorende Outlook bibliotheek hebben gekoppeld (<Extra>, <Verwijzingen>). Als je vervolgens het Excel bestand in 2010 opent, dan zal je macro niet werken, als je niet opnieuw de (juiste uiteraard) bibliotheek aanvinkt. En dat zou jouw probleem kunnen zijn. 2003 gebruikt andere bibliotheken als 2010.
Dat probleem (juiste, of geen) bibliotheken kun je uiteraard omzeilen als je met Late Binding werkt, maar gezien je opmerking
...pruts maar wat.
vraag ik me af of het zinvol is om dat uit te leggen. Overigens hoop ik dat je de 'ik pruts maar wat' attitude alleen voor computers gebruikt, en niet in je vrije tijd aan auto's sleutelt op open hart operaties doet op je vrienden :) Je zult verbaast staan hoeveel makkelijker zaken als programmeren gaan als je weet wat je aan het doen bent...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan