Ik heb een stuk VBA script
Deze vult een formule in als de kolom E is gevuld.
Nu wil ik er graag een controle in bouwen, maar heb geen idee hoe.
Als in Kolom F de optie Dienst staat dan moet deze controleren of in kolom F de optie Dienst vaker voorkomt.
Als dit het geval is dan moet deze controleren de datums en tijden in Kolom H (begin datum)
Kolom I (begin tijd) Kolom J (eind datum) en Kolom K (eind tijd) niet overlappend zijn.
Als dit wel is mag de formule niet geplaatst worden bij de 2de dienst.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Columns(5).SpecialCells(2, 2)
.Offset(, 18).Formula = Replace("=$N6/Gebruikers!$G$2*IF($E6=#Alle Vestigingen incl. SBC#,Gebruikers!$G$2,IF($E6=#Alle Vestigingen excl. SBC#,Gebruikers!$I$2,IF($E6=#Alle SBC Vestigingen#,Gebruikers!$H$2,IF($E6=#Alle Vestigingen#,Gebruikers!$I$2,VLOOKUP($E6,Gebruikers!$A$2:$C$60,3,0)))))", "#", Chr(34))
.Offset(, 19).Formula = Replace("=$N6/Gebruikers!$G$9*IF($E6=#Alle Vestigingen incl. SBC#,Gebruikers!$G$2,IF($E6=#Alle Vestigingen excl. SBC#,Gebruikers!$I$2,IF($E6=#Alle SBC Vestigingen#,Gebruikers!$H$2,IF($E6=#Alle Vestigingen#,Gebruikers!$I$2,VLOOKUP($E6,Gebruikers!$A$2:$C$60,3,0)))))", "#", Chr(34))
Dim r As Range
For Each r In Range("A1:A100") ' Dit is de range waar de nullen kunnen staan
If r.Value = "" Then
r.EntireRow.Hidden = True ' Verstoppen van de rij
Else
r.EntireRow.Hidden = False ' Zichtbaar maken van de rij
End If
Next
End With
End Sub
Deze vult een formule in als de kolom E is gevuld.
Nu wil ik er graag een controle in bouwen, maar heb geen idee hoe.
Als in Kolom F de optie Dienst staat dan moet deze controleren of in kolom F de optie Dienst vaker voorkomt.
Als dit het geval is dan moet deze controleren de datums en tijden in Kolom H (begin datum)
Kolom I (begin tijd) Kolom J (eind datum) en Kolom K (eind tijd) niet overlappend zijn.
Als dit wel is mag de formule niet geplaatst worden bij de 2de dienst.
Laatst bewerkt: