• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: Pictures vastzetten in Frame,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Battin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2016
Goedemorgen allemaal,

Misschien is dit een domme vraag en is het vrij makkelijk om op te lossen. Echter kom ik er niet uit :confused:
Het gaat om het volgende:

In onderstaande afbeelding zien jullie een planning. Hier staan alle boekingen die op het moment zijn ingeboekt (uiteraard heb ik alle gegevens verwijderd vanwege privacy)

Planning_Scherm.jpg

In dit werkblad zijn de titels vastgezet, dus ik kan naar beneden scrollen, maar de datums bovenin blijven zichtbaar. De accommodaties (linkerkant) gaat mee als ik naar beneden scroll. Scroll ik naar rechts, gaan de datums (bovenin) mee, maar de accommodaties (links) blijven zichtbaar.

Nu heb ik een userform gemaakt, waar deze planning ook zichtbaar is. (voor de zekerheid daar ook maar even een afbeelding van toegevoegd)

planning_scherm_userform.jpg

Ik heb hier 4 frames geplaatst voor de "planning".

Frame 1 is het gedeelte in BLAUW.
Frame 2 is de linkerkant (waar de accommodaties staan)
Frame 3 is de bovenkant (waar de datums staan)
Frame 4 is puur de planning.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Frame 2 alleen verticaal kan scrollen, maar als ik de planning naar rechts sleep, deze blijft staan? En hetzelfde geldt voor de datums, maar die mogen alleen horizontaal mee scrollen.

Ik hoop dat dit allemaal duidelijk is en dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan