vba pivottables

Status
Niet open voor verdere reacties.
Arjo,

Pivottable.Refresh bestaat niet, pivottable.refreshtable wel, deze zorgt ervoor dat de recordset die ten grondslag
ligt aan de draaitabel wordt bijgewerkt met de orginele tabel uit Excel of uit een externe tabel, bijvoorbeeld uit Access.
Na bijwerken wordt een True teruggegeven als de functie goed verlopen heeft.
Bij pivottable.update wordt ongeveer het zelfde gedaan maar is het vooral bij externe tabellen niet altijd zeker of
een tabel ook is bijgewerkt. Er wordt na de bijwerking geen True of False teruggegeven.
Bij een externe tabel zal er bij Pivottable.Refresh niet altijd een foutmelding gegenereerd worden als de bron gegevens
niet kunnen worden gevonden. Bij Pivottable.RefreshTable wordt een False waarde teruggegeven. Deze kan worden
opgevangen en een geprogrameerde foutmelding genereren.

Veel Succes.

bedankt voor je uitleg. even voor mijn info: externe tabellen zijn altijd tabellen die zich buiten het 'actieve' bestand bevinden?

Dus als ik mijn bron in het bestand heb, dan heb ik het pivottable.update niet nodig.?

Arjo,

Externe tabellen zijn tabellen die niet in het actieve bestand staan. Deze kunnen in een ander Excel file staan
maar kan ook in een Database (Access, SQLserver......) staan.
Ik zou altijd pivottable.refreshtable gebruiken, kent een foutmeldings functie en doet precies het zelfde als
pivottable.update.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan