VBA plangenerator codering

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrixweb

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Berichten
105
Goedendag experts,

Momenteel ben ik bezig met een project en ik ben op een punt gekomen dat ik vastloop.

Ik ben bezig met het maken van een plan generator. Dat wil zeggen, werknemers hebben bepaalde criteria zoals; te werken uren per jaar, nachtdiensten of niet, etc.

Het is ook zo dat bepaalde diensten niet opeenvolgend mogen worden ingepland. Bijvoorbeeld: werkt een werknemer van 14.00 uur tot 22.00 uur, dan mag hij/zij de volgende dag niet om 6.00 uur beginnen. Ook moet een werknemer na een x aantal diensten x uur rust hebben. En ze moeten minstens x vrije zondagen hebben in x weken. De criteria is gebaseerd op de Arbeidstijdenwet.

Ik weet dat dit met Excel formules niet haalbaar is en helaas is mijn VBA kennis minimaal, maar ben wel nog steeds lerende.

Ik heb nog niets op papier staan ​​met betrekking tot VBA en ik hoop dat jullie me (op weg) kunnen helpen. Met betrekking op VBA codering weet ik ook niet zo goed waar ik moet beginnen en daarom is dit mijn vertrekpunt om tips, trucs en hulp te vragen.

Alvast bedankt.


"Ik ben nog lerende op gebied van VBA dus neem het mij niet kwalijk dat ik misschien wel te veel vraag":eek:
 
De beste raad: schaf een bestaand programma aan.
Wat je beschrijft is zo complex en zo ver verwijderd van je vaardigheden dat dat een lijdensweg wordt.
 
Hoi SNB,

Dank je wel voor je advies. Ik denk dat ik hem dan ook maar van harte aanneem.

Thanx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan