Vba problemen na windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelTonnie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2016
Na tijdens vba gebruikt te hebben onder Windows 10 zonder problemen werden macro´s uitgevoerd.
Wegens verplichte update naar Windows 11 werken veelvuldig bepaalde macro´s niet meer.
Is dit nu echte een probleem die veroorzaakt wordt door Windows 11 ? Zo ja, zijn daar oplossingen voor.

Geen errors/meldingen? Welke versie/product informatie?

1. Go to File>Options>Trust Center>Trust Center settings>Macro settings>check the box of Trust access to the VBA project object model. to see the result.

2. Go to File>Options>Advanced>in Display tab>check the box Disable hardware graphics acceleration to see the behavior.

Staat op internet. Moet je zelf beoordelen.

Repair an Office application > W10 en W11

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een uitgebreid workbook met macro's die websites scrapen en daarbij gebruik maken van Selenium. Omdat de ondersteuning voor W10 over een maandje of 6 stopt ga ik ook over op W11. Ik heb twee computersystemen en ontwikkel mijn macro's op de laptop. Ik heb W11 twee weken geleden op het andere systeem gezet en dagelijks check ik of die het nog doen. Ook nadat op dat systeem, W11 updates heeft gehad, blijven alle macro's gewoon werken. Ik ga binnenkort daarom ook mijn laptop opnieuw installeren. Ik durf dat nu wel.

Ja, mooi verhaal maar wat heb je als oplossing voor ExcelTonnie?

Sowieso een sfc /scannow uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Een oplossing, geen. Maar wel het gegeven dat in mijn vrij complexe workbook alle macro's gewoon werken. En daar zit ook van alles in. Als ExcelTonnie nu aangeeft bij welke Excel code het niet meer werkt, kunnen we testen of dat hier ook zo is.

Misschien eerder een probleem met de bit versie 32 of 64 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan