Hallo,
In mijn eerste VBA programma loop ik vast als ik het draai terwijl er ook nog een willekeurig andere excelsheet open is. Zonder andere excelsheet geopend loopt het prima.
Ergens moet er een combobox cboType gemaakt worden, gebaseerd op de selectie uit combobox cboMerk.
De regel
Crasht dan met error 424 Object required. Ik vermoed dus dat de procedure de andere excelsheet probeert te gebruiken om te schrijven en/of lezen.
Als ik die regel aanpas:
dan wordt de juiste cell U4 beschreven, maar dan crasht de volgende regel:
met error 13, Type mismatch. De Split regel is moeilijk te debuggen.
ws is overigens gedefinieerd als:
Ik moet dus zorgen dat de VBA procedure nergens naar een ander workbook lonkt. Iemand een idee waar ik de fout in ga?
Dank alvast.
In mijn eerste VBA programma loop ik vast als ik het draai terwijl er ook nog een willekeurig andere excelsheet open is. Zonder andere excelsheet geopend loopt het prima.
Ergens moet er een combobox cboType gemaakt worden, gebaseerd op de selectie uit combobox cboMerk.
De regel
Code:
[BAData!U4] = cboMerk.Value
Crasht dan met error 424 Object required. Ik vermoed dus dat de procedure de andere excelsheet probeert te gebruiken om te schrijven en/of lezen.
Als ik die regel aanpas:
Code:
ws.range(“U4”) = cboMerk.Value
dan wordt de juiste cell U4 beschreven, maar dan crasht de volgende regel:
Code:
If cboMerk.ListIndex > -1 Then cboType.List = Split(lijst(Filter([transpose(if(BAData!A2:A1000=BAData!U4,BAData!B2:B1000,"#"))], "#", False)), ",")
ws is overigens gedefinieerd als:
Code:
Set wb = Workbooks("boot-aanvragen.xlsm")
Set ws = wb.Worksheets("BAData")
Ik moet dus zorgen dat de VBA procedure nergens naar een ander workbook lonkt. Iemand een idee waar ik de fout in ga?
Dank alvast.