• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Project - en "To Do lijst" tool in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghost4t

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Berichten
32
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje bezig met een excel op te stellen waarin via VBA code d.m.v. buttons een planning voor projecten maar ook als "to do" lijst. In bijlage de excel. (ik heb een reeds sheets eruit gehaald omdat deze excel te groot was om up te loaden)
Als je de excel opent, zie je links en rechts een rij knoppen. Deze die rechts staan werken, d.w.z. Ik kan een "to do" lijst aanmaken, wijzigen en (als optie) via het blad overzicht deze in Outlook agenda plaatsen.
Het probleem, als ik de linkere kant wil gebruiken, m.a.w. een project invoeren of wijzigen. gebeurd er niets. Nochtans ik heb dezelfde code gehandeert als deze van de "to do" met het verschil dat hij in een andere sheet de gegevens moet wegschrijven.
Kan iemand mij helpen?
Vb: klik op de knop "project invoeren". Vul de userform in en klik op de knop "project invoeren" rechts onderaan. Je zal zien de useform verdwijnt maar deze zou normaal moeten wegschreven zijn op het blad "Planning_2" wat niet het geval is. Let wel de bladen zijn beveiligd. De code voor het blad staat in de VBA code: (Planning6287 voor blad "Planning" of blad "Planninng_2, ...) Op het blad "planning_2 heb ik alle titels en gegevens in inkt gezet (zwart) wat niet op andere bladen zo is, om de gegevens in andere bladen te zien moet je de kolommen A tot AA (+ enkele rijen) selecteren, dan komt de tekst te voorschijnt.

Ik weet het, het is niet gemakkelijk maar hopelijk kan er iemand in de wereld mij een handje helpen?
alvast bedankt

G.
Je kan excel downloaden via volgende link:

https://www.wetransfer.com/downloads/f4da10c1f3da834c12f5ebfc86a01c6220150331134037/be86cc
 
Beste,

Kan je die bladbeveiliging er niet afhalen en het bestand opnieuw publiceren?
 
Beste,

Ik heb het bestand gedownload. Heb er nu al de klok afgehaald en ik heb vastgesteld dat de eerstvolgende lege rij op planning2 verkeerd geteld wordt. Het project wordt helelemaal onderaan de lijst ingevuld. Ik heb een vermoeden van de reden en bekijk het deze avond.
 
Beste,

Ik stel vast dat er in het tabblad planning2 de tekstkleur wit werd toegepast. Waarom? Dat is uitermate vervelend. Je laat boven kolom B (kolom als referentie om het aantal ingevulde rijen te tellen) een lege rij. Dat mag niet.
Ik geef je de raad de layout van de tabbladen te vergelijken. Die van planning2, medewerkers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan