• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA project is vergrendeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbk

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Berichten
33
Goedenmiddag,

Ik wil een VBA project openen in Excel maar krijg de volgende melding:

- Het project is vergrendeld
- Het project kan niet worden weergegeven


Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor de moeite,
DBK
 
In ieder geval degene die het project gemaakt heeft, die heeft er namelijk een wachtwoord op gezet zodat niet iedereen zijn project kan lezen.

Er zijn ook wel programma's die de boel hacken maar daar heb ik zo 123 geen naam van en ik ben er ook niet zo voor omdat te doen. Dit omdat de maker er een reden voor heeft gehad om dat wachtwoord erop te zetten en welke reden dat is kan ik niet zeggen dus ook niet of dat een valide reden is
 
Wat je kan proberen (zonder dat je aan het hacken bent) is met je rechtermuisknop in VBA editor op 'VBAproject (bestandsnaam) te drukken.
Als je dan 'Eigenschappen van VBAproject...' klikt dan krijg je te zien onder 'Beveiliging' of het project inderdaad is vergrendeld.
Je kan proberen het vinkje voor 'Project vergrendelen voor weergave' uit te zetten.
Dan merk je vanzelf of er een wachtwoord nodig is.
Is dat zo dan heb je pech.

Succes

Wim
 
Goedenmorgen,

Allen bedankt voor de reactie. Ik heb ook nog even verder gekeken en het bleek dat het bestand nog op 'gedeeld' stond ingesteld.:eek:

Toen dat er af was kon ik via eigenschappen de vergrendeling eraf halen.
bedankt voor de tip!

Groet,
DBK
 
Dank je om de oplossing ook even te plaatsen.
Zet de vraag a.u.b. ook nog even op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan