• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA range aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

btshelp

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Ik heb een oud bestandje gevonden wat ik wil gaan gebruiken en uitbreiden. Ik weet echter niet hoe ik dit moet aanpakken.
De bedoeling is dat ik meerdere kolommen aan "invoer" kan gaan toevoegen waarvan de ingevulde gegevens uiteindelijk worden
weggeschreven naar de verschillende kolommen.
Het wegschrijven gaat prima maar gegevens in de toegevoegde kolom "Rotterdam" schrijft hij dus NIET weg?

Zal best simpel zijn maar ik zie in de (kleine) code geen enkele mogelijkheid.

Bijlagen

De vba code hoeft niet aangepast te worden.

Er zit een naambereik in met de naam "Gegevens" als je die aanpast van B5:F5 naar B5:G5
dan wordt de kolom plaats ook weggeschreven.
Je kunt namen beheren via lintmenu FORMULES > Namen Beheren

Laatst bewerkt:
Dan nog moet het blad met de naam uit B5 echt bestaan.

het zou ook wel via de VBA code kunnen

in dat geval moet je dit stuk
Code:
    Range("Gegevens").Copy Worksheets(Range("B5").Text).Range("C65537").End(xlUp).Offset(1, 0)
    Range("Gegevens").ClearContents
wijzigen in:
Code:
    Sheets("invoer").Range("B5:G5").Copy Worksheets(Range("B5").Text).Range("C65537").End(xlUp).Offset(1, 0)
    Sheets("invoer").Range("B5:G5").ClearContents

edit: en inderdaad wat cobbe zegt de datum die je in B5 invoert daarvoor moet al een sheet bestaan met die naam anders schrijft ie ook niks weg..

Laatst bewerkt:
:DWat is het toch simpel als je weet waar je over praat!! Had ik zelf dus nooit gevonden; waar die range gedefinieerd stond.
Reuze bedankt voor de snelle reacties en oplossing.
Rob

Nu staan alle "weg te schrijven gegevens" netjes op blad "invoer" horizontaal naast elkaar (B5 : P5) en de gegevens worden ook weer horizontaal weggeschreven naar de doelbladen.
Is het nu ook mogelijk verschillende cellen als Range te selecteren (dus bijvoorbeeld A4 B7 C20 D6 etc) welke dan vervolgens HORIZONTAAL naast elkaar worden weggeschreven?
Ik heb het geprobeerd maar dan worden de geselecteerde cellen niet netjes NAAST ELKAAR naar het doelblad geschreven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan