Hallo iedereen,
Bij het bouwen van een bestandje voor mijn werk, loop ik tegen een probleem aan dat ik graag met behulp van VBA wil oplossen (omdat het onderdeel uitmaakt van een groter 'geautomatiseerd proces').
Ik haal iedere maand de financiële boekingen uit de administratie (zie bijlage). Dit bestand wil ik op een bepaalde manier omzetten, zodat ik er een rapportage uit krijg. Bij dit omzetten wil ik het bedrag van de boekingen voor eenzelfde periode, rekeningnummer en kostenplaats optellen tot één record. Als er in periode 10 bijvoorbeeld drie keer 500 euro is geboekt op rekening 4816 op kostenplaats T35, wil ik niet meer deze records zien, maar één record met een bedrag van 1500 euro.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb al gedacht aan het toepassen van autofilter in een loop waarbij record voor record wordt geanalyseerd en vervolgens de waarden worden opgeteld, maar bij veel boekingsregels kan dat proces nogal lang gaan duren.
Alvast bedankt voor de moeite :thumb:
Bij het bouwen van een bestandje voor mijn werk, loop ik tegen een probleem aan dat ik graag met behulp van VBA wil oplossen (omdat het onderdeel uitmaakt van een groter 'geautomatiseerd proces').
Ik haal iedere maand de financiële boekingen uit de administratie (zie bijlage). Dit bestand wil ik op een bepaalde manier omzetten, zodat ik er een rapportage uit krijg. Bij dit omzetten wil ik het bedrag van de boekingen voor eenzelfde periode, rekeningnummer en kostenplaats optellen tot één record. Als er in periode 10 bijvoorbeeld drie keer 500 euro is geboekt op rekening 4816 op kostenplaats T35, wil ik niet meer deze records zien, maar één record met een bedrag van 1500 euro.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb al gedacht aan het toepassen van autofilter in een loop waarbij record voor record wordt geanalyseerd en vervolgens de waarden worden opgeteld, maar bij veel boekingsregels kan dat proces nogal lang gaan duren.
Alvast bedankt voor de moeite :thumb: