Hallo allen,
Ik heb een macro geschreven die na het starten van die macro een nieuw tabblad aan maakt.
Het tabblad krijgt de naam van de opgevoerde datum in de inputbox.
Het tabblad wordt dan vervolgens aangevuld met gegevens (automatisch en handmatig).
Mijn vraag is:
Ik heb een overzichtstabblad waarbij ik bepaalde gegevens van dit zojuist aangemaakte tabblad in wil opnemen.
Ik wil hiervoor de verticaal zoeken formule gebruiken, maar dan krijg ik te veel foutmeldingen voor de data in de toekomst (die tabbladen bestaan immers nog niet).
Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Sub nieuw_tabbladd()
'Met deze macro wordt er een nieuw basistabblad aangemaakt om gegevens in te vullen.
Dim Datum_tabblad As Date
'Datum bepalen van het nieuwe tabblad
Datum_tabblad = InputBox("Voor welke datum wilt u een nieuw tabblad toevoegen?")
'Kopie van tabblad Sjabloon maken en die de naam geven van de eerder ingevulde datum.
Sheets("Sjabloon").Select
Sheets("Sjabloon").Copy After:=Sheets(4)
Sheets("Sjabloon (2)").Select
Sheets("Sjabloon (2)").Name = Datum_tabblad
Range("A1").Value = Datum_tabblad
End Sub
Ik heb een macro geschreven die na het starten van die macro een nieuw tabblad aan maakt.
Het tabblad krijgt de naam van de opgevoerde datum in de inputbox.
Het tabblad wordt dan vervolgens aangevuld met gegevens (automatisch en handmatig).
Mijn vraag is:
Ik heb een overzichtstabblad waarbij ik bepaalde gegevens van dit zojuist aangemaakte tabblad in wil opnemen.
Ik wil hiervoor de verticaal zoeken formule gebruiken, maar dan krijg ik te veel foutmeldingen voor de data in de toekomst (die tabbladen bestaan immers nog niet).
Kunnen jullie mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Sub nieuw_tabbladd()
'Met deze macro wordt er een nieuw basistabblad aangemaakt om gegevens in te vullen.
Dim Datum_tabblad As Date
'Datum bepalen van het nieuwe tabblad
Datum_tabblad = InputBox("Voor welke datum wilt u een nieuw tabblad toevoegen?")
'Kopie van tabblad Sjabloon maken en die de naam geven van de eerder ingevulde datum.
Sheets("Sjabloon").Select
Sheets("Sjabloon").Copy After:=Sheets(4)
Sheets("Sjabloon (2)").Select
Sheets("Sjabloon (2)").Name = Datum_tabblad
Range("A1").Value = Datum_tabblad
End Sub