Kort geleden heb ik een vraag gesteld, hoe ik formules van platte tekst kan activeren. Dat lukte destijds maar nu niet meer..
Situatie: ik heb 13 bestanden met elk 100 tabbladen, met elk 100 regels en een aantal bijbehorende kolommen. De namen van de tabbladen zijn altijd gelijk. Nu heb ik een blad gemaakt met formules, waarmee ik per tabblad de relevante cellen uitlees, hiermee krijg ik een overzicht van relevante waarden, maar nu onder elkaar (niet verspreid over tabbladen).
Het formuleblad kopieer ik vervolgens naar het excelbestand met de 100 tabbladen die ik wil uitlezen, maar de formules staan weergegeven als platte tekst. Die kan ik activeren met f2-enter, maar dat moet ik dan 100 tabbladen * 100 regels * 10 kolommen doen.
gast0660 kwam vervolgens met een werkende oplossing in VBA (zie ook screenshot). Wanneer ik deze nu overneem in het andere bestand, werkt deze niet meer (zie ook foutmelding in screenshot). Er lijkt iets niet te kloppen met een variabele (naam van het tabblad wellicht?), maar ik ben erg onervaren met VBA en ik weet niet hoe ik dit moet oplossen..
Vast een domme vraag, meet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen? Hoe ik weer formules kan activeren vanuit platte tekst?
Bijgevoegd zijn: excel met voorbeeld, en screenshot van de situatie in VBA (die eerst wel werkte) en de foutmelding.
Alvast hartelijk dank van een nog onervaren VBA-gebruiker!