VBA regelts uit excel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0699

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Berichten
73
Goedenmiddag,

Ik heb een vraag mbt VBA en hoe ik complete regels verwijder d.m.v. een knop.
Nu ben ik zo ver dat ik in een blad een knop heb die "klant verwijderen" heet en die gekoppeld is aan een userform.
Als je op de knop "klant verwijderen" drukt springt de userform tevoorschijn met een listbox en in deze listbox wil ik dat alle klanten staan die in de excel sheet staan (heb er voor de sier 2 in staan).
En dat ik in de listbox een regel kan selecteren en met een verwijderknop (ook in de userform) het kan laten verwijderen uit excel!

Is dit mogelijk? Ik heb geen idee wat de code hiervoor is ben alleen tot het koppelen van de macro aan de userform gekomen.....

Gr

Jeffrey

Bekijk bijlage Testbestand VBA.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Beste Snb,

Bedankt voor de site, ik heb er even opgekeken en wat dingen geprobeerd maar ik ben nog steeds bij punt..... 0 :confused:.
Kan iemand mij misschien een duwtje de juiste richting in geven?

Gr

Jeffrey

Bekijk bijlage Testbestand VBA.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    With Blad1.Cells(1).CurrentRegion
        AanmeldIndex.List = .Offset(4).Value
    End With
End Sub

Private Sub Verwijderen_Click()
    With Blad1
        .Rows(AanmeldIndex.ListIndex + 5).EntireRow.Delete
        With .Cells(1).CurrentRegion
           AanmeldIndex.List = .Offset(4).Value
        End With
    End With
End Sub
 
@ Warme Bakkertje,

Wauw helemaal geweldig echt bedankt, ik heb geprobeerd de code te lezen en enigszins logica in te vinden zodat ik het voor mezelf aan kan leren.
Helaas lukt mij dit niet, kunnen jullie misschien iets aanbevelen voor mij om te beginnen met VBA te leren??

Een laatste vraag nog:

Is er ook een mogelijkheid dat de invoer van de regels op alfabetische manier kan??? en zonder dat de hele regel word verwijderd?

Gr

Jeffrey
 
Is er ook een mogelijkheid dat de invoer van de regels op alfabetische manier kan???
Lijkt mij gewoon een kwestie van sorteren.

en zonder dat de hele regel word verwijderd?
Dat zal je toch even moeten verduidelijken, want daar snap ik even niets van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan