• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba samenvoegen data verschillende sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Berichten
152
Geachte experts van het forum,

Ik ben op zoek naar een oplossing om verschillende data van verschillende sheets samen te voegen naar 1 sheet. Zoals de opmaak nu is in het bestand zou het voorlopig om 3 a 4 sheets gaan, sheet 4 t/m 7, wel allemaal met een variable range van kolom a t/m f is de kleinste en kolom a t/m k is de grootste range( voorlopig ). De bestanden zou ik graag samengevoegd ( gesorteerd of onder elkaar laten zetten ) moeten worden aan de hand van de waardes in kolom A van destbetreffende sheets ( dit loopt op nummering 1a, 1b, 1c, 2, 2a enz enz). Uiteindelijk zou ik alle data netjes gesorteerd willen hebben op de waardes ( uit kolom A van sheets) op sheet2 vanaf range A21 onder elkaar willen hebben.

Is er een beste helper die mij een oplossing kan bieden voor mijn probleem? en mij hierin kan aangeven waar ik eventueel desbetreffende ranges zou kunnen aanpassen i.v.m het ontwikkeling van het bestand.

mvg. E.
 
even een voorbeeldbestandje erbij gepakt, ( misschien wel zo makkelijk )

hiervan moet dus de data van ( voorlopig ) sheet 4, 5, en 6 worden samengevoegd op 1 blad ( in een ander extern bestand vanaf Range A21) aan de hand van de daknummering in kolom A.
 
Laatst bewerkt:
ik was het ondertussen aan het proberen met de gevonden code:
Code:
Sub Together()
For j = 4 To 6
    With Sheets("Blad1")
      sq = Sheets(j).UsedRange
      
    End With
    Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(UBound(sq), UBound(sq, 2)) = sq
Next
End Sub
hier ben ik redelijk mee op weg, alleen de code moet niet vanaf A1 ( usedrange ) alles overnemen maar vanaf A4. en dan als laatste blad1 sorteren op de nummering (1, 1a, 1b, 1c, 2 enz enz ) in kolom A.

kan iemand mij helpen dit laatste stukje te realiseren?
 
Laatst bewerkt:
Aan iedereen, bedankt voor weer eens geen hulp, heb het zelf alweer uitgevonden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan