• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA script om gegevens via een knop op te slaan en daarna naar regel omlaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

haese005

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Goedemiddag,
In het voorbeeld bestand heb ik een 'blad1 waarin een uitvoerder gegevens invoert. Die gegevens ( E8, F8, E10, E14, F14, G14, E17 en F17) moeten worden gekopieerd en geplakt in werkblad "uitgevoerd onder de corresponderende benamingen in de oranje balk.
Na dit plakken moeten bij de volgende soortgelijke actie de gegevens in de rij daaronder worden geplakt.
Hoe is dit in VBA script te bereiken?Bekijk bijlage OPDRACHT APP ontwikkel.xlsm:shocked:

Goedemorgen VenA,
Ik heb je script toegepast , maar het werkt niet :(
Waarschijnlijk is mijn vraagstelling onduidelijk geweest en had ik het complete bestand mee moeten uploaden, excuses daarvoor.
Hierbij opnieuw mijn (hopelijk duidelijkere) vraagstelling:
In Blad1 moet de waarde die in bepaalde cellen staan worden gekopieerd naar blad 'uitgevoerd en in bepaalde cellen worden geplakt.
Om precies te zijn: E8(in Blad1) moet naar D2 in 'uitgevoerd, F8 naar A2, E10 naar E2, E14 naar F2, F14 naar G2, G14 naar H2, E17 naar B2 en F17 naar C2.
Vervolgens moeten de waarden in Blad1 weer gewist worden BEHALVE G14 want daar staat een formule.
Ik kom als een groentje over en.....dat ben ik ook op Excel VBA gebied.
Als je me nog een keertje wilt helpen, dan zou ik errrrug dankbaar zijn.:thumb:

Bijlagen

Wat wil je nu? De waarden moeten steeds in de 2e rij komen en dus oude gegevens overschrijven. Het blad 'uitgevoerd' is opgemaakt met subtotalen en formules die verwijzen naar onzichtbaar gemaakte cel(len) in het blad 'Blad1'. Van de eerder gemaakte code kan ik niet terugvinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan