gridishere
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 nov 2009
Hallo,
Allereerst gelukkig nieuw jaar. Ik werk met Excel met een VBA script. Het doel van mijn script is dat elke 5 seconden een script gaat worden uitgevoerd. Dit werkt dus ook. Maar op het moment dat ik mijn werkboek even niet voor me heb. Dus wanneer ik bijvoorbeeld in een ander werkboek werk. Dan stopt het script met het uitvoeren. Of te wel het gaat op pauze staan heb ik het idee. Ik heb al meerdere scripts geprobeerd die dezelfde werking hebben. Deze stoppen ook als ik Excel niet voor me heb.
Weet iemand een oplossing?
Bedankt alvast,
grid

Allereerst gelukkig nieuw jaar. Ik werk met Excel met een VBA script. Het doel van mijn script is dat elke 5 seconden een script gaat worden uitgevoerd. Dit werkt dus ook. Maar op het moment dat ik mijn werkboek even niet voor me heb. Dus wanneer ik bijvoorbeeld in een ander werkboek werk. Dan stopt het script met het uitvoeren. Of te wel het gaat op pauze staan heb ik het idee. Ik heb al meerdere scripts geprobeerd die dezelfde werking hebben. Deze stoppen ook als ik Excel niet voor me heb.
Code:
Public RunWhen As Double
Public Const cRunIntervalSeconds = 5 ' 5 seconds
Public Const cRunWhat = "TheSub" ' the name of the procedure to run
Sub StartTimer()
RunWhen = Now + TimeSerial(0, 0, cRunIntervalSeconds)
Application.OnTime EarliestTime:=RunWhen, Procedure:=cRunWhat, _
Schedule:=True
End Sub
Sub TheSub()
MsgBox "Voorbeeldje: Elke 5 seconden zie ik dit maar niet als het werkboek niet voor me is. Het doel van deze timer is om een 2e procedure te laden hier."
StartTimer ' Reschedule the procedure
End Sub
Weet iemand een oplossing?
Bedankt alvast,
grid

Bijlagen
Laatst bewerkt: