Hallo,
Ik ben al een poos bezig maar kom er niet uit.
Ik ben bezig met een score overzicht voor bowlen en zorg dat de scores van de leden in kolom FP terecht komen. Deze scores moeten echter in de juiste speeldatum geplaatst worden. De origenele kolommen met speeldata bevatten formules naar andere sheets. Ik zorg nu met VBA dat de speeldata als waarden worden geplakt in de kolommen FT1 t/m FT3. Nu komt mijn probleem.
Ik wil graag dat de juiste kolom wordt gezocht doordat de gebruiker met een inputbox de waarde invoert. Vervolgens moet de kolom FP3 t/m ?? als Plakkenwaarden in de gevonden kolom vanaf rij 4 geplakt worden. Let op in kolom FP komen tussen de waarden ook lege regels voor.
Dit is de code die tot op dit moment gebruik:
Kan iemand mij hiervoor VBA code leveren?
Ik heb er nog een voorbeeld van excel 2007 bijgedaan
Ik ben al een poos bezig maar kom er niet uit.
Ik ben bezig met een score overzicht voor bowlen en zorg dat de scores van de leden in kolom FP terecht komen. Deze scores moeten echter in de juiste speeldatum geplaatst worden. De origenele kolommen met speeldata bevatten formules naar andere sheets. Ik zorg nu met VBA dat de speeldata als waarden worden geplakt in de kolommen FT1 t/m FT3. Nu komt mijn probleem.
Ik wil graag dat de juiste kolom wordt gezocht doordat de gebruiker met een inputbox de waarde invoert. Vervolgens moet de kolom FP3 t/m ?? als Plakkenwaarden in de gevonden kolom vanaf rij 4 geplakt worden. Let op in kolom FP komen tussen de waarden ook lege regels voor.
Dit is de code die tot op dit moment gebruik:
Code:
Sub Scores_Invoeren()
'
' Scores_Invoeren Macro
' Invoeren Scores op basis van imputboxen
'
'
Dim What As String
Dim Found As range
Dim firstAddress As String
Dim Response
Dim Bereik As range
Dim dteDatum As Date
dteDatum = #5/31/2008#
Columns("Q:Q").Select
Selection.Copy
Columns("FP:FP").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Columns("FP:FP").Select
What = InputBox("Voer een speeldatum in :")
If What = "" Then Exit Sub
Set Found = Cells.Find(What)
If Not Found Is Nothing Then
firstAddress = Found.Address
Do
Found.Activate
Found.Offset(0, 2).Value = InputBox("voer hier de scores in van alle 3 matches")
Response = MsgBox("Scores zijn toegevoegd", vbYes + vbQuestion)
If Response = vbYes Then Exit Sub
If Response = vbNo Then
End If
Set Found = Cells.FindNext(After:=ActiveCell)
If Found.Address = firstAddress Then Exit Do
Loop
End If
'MsgBox "Search Ended!"
End Sub
Kan iemand mij hiervoor VBA code leveren?
Ik heb er nog een voorbeeld van excel 2007 bijgedaan