Hallo,
Ik heb onderstaande VBA code in mij werkbestand neer gezet. Op zich doet deze ook wat het moet doen, echter zijn er twee dingen waar ik niet helemaal blij mee ben.
De naam waaronder de .PDF moet worden opgeslagen gebeurt op basis van een Cel, de naam van de sheet en de datum, echter krijg ik het niet voor elkaar spaties in de naam te krijgen. Enkel underscores zijn me tot nu toe mogelijk.
Tweede punt is dat wanneer ik de macro activeer maar deze weer wil annuleren er toch een .PDF wordt gemaakt met de naam "ONWAAR".
Is er iemand die weet hoe ik één of beide punten kan oplossen.
Alvast bedankt.
Ik heb onderstaande VBA code in mij werkbestand neer gezet. Op zich doet deze ook wat het moet doen, echter zijn er twee dingen waar ik niet helemaal blij mee ben.
De naam waaronder de .PDF moet worden opgeslagen gebeurt op basis van een Cel, de naam van de sheet en de datum, echter krijg ik het niet voor elkaar spaties in de naam te krijgen. Enkel underscores zijn me tot nu toe mogelijk.
Tweede punt is dat wanneer ik de macro activeer maar deze weer wil annuleren er toch een .PDF wordt gemaakt met de naam "ONWAAR".
Is er iemand die weet hoe ik één of beide punten kan oplossen.
Alvast bedankt.
Sub Leeftijdsverdeling_PDF()
Dim ws As Worksheet
Dim strPath As String
Dim myFile As Variant
Dim strFile As String
On Error GoTo errHandler
Set ws = ActiveSheet
'enter name and select folder for file
' start in current workbook folder
strFile = Replace(Replace(Range("B1") & "_" & ws.Name, " ", ""), ".", "_") & "_" & Format(Now(), "yyyy-mm-dd\") & ".pdf"
strFile = ThisWorkbook.Path & "\" & strFile
myFile = Application.GetSaveAsFilename _
(InitialFileName:=strFile, _
FileFilter:="PDF Files (*.pdf), *.pdf", _
Title:="Select Folder and FileName to save")
If myFile <> "False" Then
ws.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=myFile, _
Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, _
IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=False
MsgBox "PDF file has been created."
End If
exitHandler:
Exit Sub