• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA standalone

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitchkoemer

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
39
Hallo Allemaal,

Ik denk dat ik nu dwaze dingen ga vragen........... je weet maar nooit

Ik kan wel een beetje overweg met VBA (in Excel), ook het maken van een userform + bijhorende code lukt wel.

Mijn vraag, kan je met VBA een standalone applicatie maken?

Dus bv een formuliertje met wat knoppen en tekstvelden (een rekenmachientje, een kassa-register, bijhouden van een score enz.) + bijhorende code maken en die dan achteraf uitvoeren op een PC waar geen MSOffice op staat (vroeger deed ik zoiets in VB1.0 maar dat is al lang voorbijgestreefd :)

Ik vermoed zelf van niet maar hier zitten nu eenmaal slimmerikken......;-)

Alvast bedankt,

Michel
 
Ik vermoed zelf van niet maar hier zitten nu eenmaal slimmerikken......;-)

Ik weet niet of ik bij de slimmeriken behoor :D maar volgens mij heb je Visual Basic nodig. Bv. Visual Basic .NET is wat jij moet hebben. Arno (Spiderman) kent hier meer van dan ik.

Wigi
 
Bij mijn weet kun je idd geen executable maken van een VBA project.

Wel kun je met bijvoorbeeld Visual basic (ik zelf werk met versie 6) of met Visual Basic.Net (Express editie gratis te downloaden van microsoft) een executable maken, of die connectie kan maken met je excel bestand weet ik niet. Ik heb het wel gedaan met Access, dus ik ga er vanuit dat het met Excel ook zou kunnen.
 
Bij mijn weet kun je idd geen executable maken van een VBA project.

Wel kun je met bijvoorbeeld Visual basic (ik zelf werk met versie 6) of met Visual Basic.Net (Express editie gratis te downloaden van microsoft) een executable maken, of die connectie kan maken met je excel bestand weet ik niet. Ik heb het wel gedaan met Access, dus ik ga er vanuit dat het met Excel ook zou kunnen.

Hallo Spiderman,

Had ondertussen ook al Visual Basic Express ontdekt, ben momenteel de ISO aan het downloaden, daarna zien we wel of ik er aan uit kan.

Connectie met excel hoeft nu net niet, ik kan dan even goed VBA gebruiken hé :rolleyes:

Momenteel zoek ik iets waarmee ik een GUI kan maken met enkele knoppen die "commandline commado's" uitvoeren en enkele tekstveldjes waarin ik wat status informatie over servers kan weergeven, eveneens verkregen door commandline commands (Net Use, Net View etc...)


Alvast bedankt,

BTW kom ik er niet uit zie ik je allicht wel in de VB sectie.....:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan