• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA - Subtotalen op basis van groepnummer onder tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjanus

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2008
Beste Helpmij,

Ik zoek naar een simpele oplossing om onder een tabel:

* Van kolom groep, hierin kunnen nummers staan, de unieke nummers onderop de tabel te plaatsen
* (Negatieve) som.als per groepnummer eruit te laten komen.

Rede dat dit met draaitabellen niet werkt is omdat dit tabel format nodig is om in ons ERP systeem te kunnen importeren.

Misschien nog van belang: Tabel kan variëren in aantal rijen, aantal groepen kan per keer ook meer zijn dan 4 zoals dit voorbeeld.

Alvast bedankt.

Mvg

Jan

Bijlagen

In A38 Als je Office 365 of 2021 gebruikt):
Code:
=UNIEK(Dump[groep])

Ahulpje, dankje die kon ik nog niet.

Is het mogelijk dit te verwerken in VBA of iets dergelijks en ook de som.als? Zodat met bijvoorbeeld een druk op de knop de (negatieve)totalen per groep er onderkomen?

Laatst bewerkt:
Dat zou met een macro kunnen, maar als je de tabel leeg maakt en opnieuw vult blijven de formules onderaan de tabel gewoon werken.
Als je het toch met een macro wilt doen, probeer dan eens een macro op te nemen, tab Ontwikkelaars, Macro opnemen, acties uitvoeren, Opname stoppen.

Hallo,

Waarom met VBA en moeilijk, moeilijk?
Je bent bezig met/in power query.
Dan kan je daar toch in verder gaan? Of zie ik dat verkeerd?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan