Beste allemaal!
Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende:
- Op Sheet 1 heb ik een aantal cellen waar o.a. naw gegevens van klanten ingevuld kunnen worden (gegevens boven elkaar, dus rij 1 Contactpersoon, rij2 email, rij3 tel nr, bedrijf, adres, postcode woonplaats, land)
- Op sheet 2 bevind zich een database met klantgegevens waarbij in iedere kolom andere informatie is ingevuld (A= bedrijf, B = contactpersoon, C = email, telefoonnr, adres, postcode woonplaats, land). Elke rij heeft dus een andere klant zijn of haar informatie.
- Als er nieuwe informatie op Sheet 1 word ingevuld word dit bij het afsluiten van Sheet 2 automatisch gekopieerd naar de eerstvolgende vrije rij op sheet 2.
Het invullen van gegevens op Sheet 1 gebeurd in principe handmatig wanneer het om een nieuwe klant gaat, maar wanneer het om een bestaande klant gaat zou ik dit graag eenvoudig op willen kunnen zoeken en automatisch in willen laten vullen.
Het mooiste lijkt me als er een tekstvlak boven de cellen komt waar gezocht kan worden op 1 van de waardes uit een database (bijv. op naam, bedrijfsnaam, of adres).
Tijdens het typen zou het mooi zijn als er suggesties in een drop down oid verschijnen met overeenkomstige gegevens uit Sheet 2, zodat deze kunnen worden aangeklikt en de bijbehorende informatie automatisch ingevuld kan worden op Sheet 1.
Hierbij is het wel belangrijk dat de suggesties alleen informatie uit bepaalde kolommen laten zien, bijv alleen: Bedrijfsnaam i.c.m. contactpersoon.
Dit omdat het goed voor kan komen dat er meerdere contactpersonen binnen hetzelfde bedrijf in de database voorkomen.
Ik ben erg benieuwd of hier een oplossing voor bestaat (liefst zo eenvoudig mogelijk ivm mijn beperkte vba kennis)!
Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende:
- Op Sheet 1 heb ik een aantal cellen waar o.a. naw gegevens van klanten ingevuld kunnen worden (gegevens boven elkaar, dus rij 1 Contactpersoon, rij2 email, rij3 tel nr, bedrijf, adres, postcode woonplaats, land)
- Op sheet 2 bevind zich een database met klantgegevens waarbij in iedere kolom andere informatie is ingevuld (A= bedrijf, B = contactpersoon, C = email, telefoonnr, adres, postcode woonplaats, land). Elke rij heeft dus een andere klant zijn of haar informatie.
- Als er nieuwe informatie op Sheet 1 word ingevuld word dit bij het afsluiten van Sheet 2 automatisch gekopieerd naar de eerstvolgende vrije rij op sheet 2.
Het invullen van gegevens op Sheet 1 gebeurd in principe handmatig wanneer het om een nieuwe klant gaat, maar wanneer het om een bestaande klant gaat zou ik dit graag eenvoudig op willen kunnen zoeken en automatisch in willen laten vullen.
Het mooiste lijkt me als er een tekstvlak boven de cellen komt waar gezocht kan worden op 1 van de waardes uit een database (bijv. op naam, bedrijfsnaam, of adres).
Tijdens het typen zou het mooi zijn als er suggesties in een drop down oid verschijnen met overeenkomstige gegevens uit Sheet 2, zodat deze kunnen worden aangeklikt en de bijbehorende informatie automatisch ingevuld kan worden op Sheet 1.
Hierbij is het wel belangrijk dat de suggesties alleen informatie uit bepaalde kolommen laten zien, bijv alleen: Bedrijfsnaam i.c.m. contactpersoon.
Dit omdat het goed voor kan komen dat er meerdere contactpersonen binnen hetzelfde bedrijf in de database voorkomen.
Ik ben erg benieuwd of hier een oplossing voor bestaat (liefst zo eenvoudig mogelijk ivm mijn beperkte vba kennis)!