VBA tabel update

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal update query's deze wil ik her schrijven naar VBA.
Nu is het mij gelukt om per tekst veld een code in te voeren.

Bijvoorbeeld:
Code:
docmd.RunSQL"Update Table Set field =  null"

het is de bedoeling dat ze op null worden gezet.
is het ook mogelijk om een keer alle velden op nul te zetten.
Er zitten ook ja/nee velden die ik op onwaar wil zetten.

Mvg

Laatst bewerkt:
Da's nou jammer: zonder deze regel
Er zitten ook ja/nee velden die ik op onwaar wil zetten.
was het heel simpel geweest. Nu moet je, vrees ik, een veel ingewikkeldere procedure uithalen. De simpelste versie is dus gewoon alle velden op Null zetten (dat kan namelijk ook bij Ja/Nee velden). En dan ziet het er zo uit:
Code:
Dim rs As DAO.Recordset
Dim fld As DAO.Field

Set rs = CurrentDb.OpenRecordset("tResultaat")
    With rs
        Do While Not .EOF
            .Edit
            For Each fld In .Fields
                fld.Value = Null
            Next fld
            .Update
            .MoveNext
        Loop
    End With

heel erg bedankt dat wekrt perfect.
Alleen nu heb ik ook een updatequery met een ja/nee veld die alleen gereset moet worden.
nu krijg ik met mijn code een fout?
wat doe ik fout.

en kan je ook criteria's toevoegen.

groet

In deze code? Als je de tabel wilt filteren, moet je van het openen ("tResultaat") een query maken:
Code:
    Set rs = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT * FROM tResultaat WHERE ["Geslacht] = ""M""")
bijvoorbeeld.
Als je een aparte updatequery hebt die niet werkt, dan moet ik die query eerst zien voordat ik daarover kan oordelen. Maar wellicht dat je in die query dan 0 moet gebruiken i.p.v. Null.

goedemorgen,
Ik zal mijn vraag even opsplitsen.
De eerste code werkt perfect die u mij gegeven heeft.
Nu heb ik een bijwerk query die alle nummers 5 en hoger op null zet. kan je dit vertalen naar vba. ik heb uw tweede code geprobeerd maar krijg criteriumexpressie fout.
heb een plaatje toegevoegd van de query
Mvg
query.JPG

Je probeert in je query 2 tabellen tegelijk bij te werken; dat kan niet. Je hebt daar 2 queries voor nodig, voor elke tabel één. En dat geldt uiteraard ook voor de VBA query.

Laatst bewerkt:
ah daar gaat het fout. het gaat om de eerste tabel die wil ik vertalen naar vba alle nummer hoger dan vier verwijderen.
Beetje info: waarom ik de nummers wil verwijderen. met de database worden catalogusen gemaakt. alle handen die mee doen krijgen een nummer als het evenement voobij is wil ik alles ressetten dus alle nummers weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan