VBA textbox lookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philippe1990

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Hallo,

ik ben nogal nieuw tot het VBA gebeuren, en zou jullie hulp goed kunnen gebruiken:d.
Ben op zoek naar een lookup functie voor in VBA als in het volgende.

De lookup op waarde wordt weer gegeven in een textbox. (waar ik een code reeds voor heb die het alleen toelaat om nummers in tegeven).
Verder heb ik een listbox die de tweede (2de) criteria aangeeft.
De textbox zowel als de listbox bevinden zich op sheet1, genaamd "P2 - UPH Calculation".

De lookup zou moeten zoeken naar bovengenoemde criteria, in sheet2 genaamd "Masterpointer Time - DB".

De waarde die wordt ingegeven in de textbox op sheet1 is op sheet2 in column A terug te vinden, echter wanneer de listbox op waarde 1 staat moet de return value gezocht worden in column S, wanneer de listbox waarde op 2 staat moet de return value gezocht worden in column D.

De lookup moet de return value oftwel uitkomst van de lookup plaatsen op sheet3 genaamd "UPH_DATA_CALCULATION" in cell F20.

Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is(?)...

Alvast bedankt voor jouw Hulp !
Philippe

Met een voorbeeldbestandje zou alles nog veel duidelijker worden, en makkelijker voor ons omdat we dan niet alles zelf moeten reproduceren.

Goede morgen,

krijg het bestand niet geupload, omdat deze te groot is. Als je will kan ik het bestand wel per email sturen ?

Mvg,
Philippe

Code:
Sub tst()
    fRow = Sheets("Masterpointer Time - DB").Columns(1).Find(TextBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Row
    fColumn = Choose(Sheets("P2 - UPH Calculation").ListBoxes("Keuzelijst 19").ListIndex, 19, 4)
    Sheets("UPH_DATA_CALCULATION").[F20] = Sheets("Masterpointer Time - DB").Cells(fRow, fColumn).Value
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan