• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA: toevoegen en verwijderen reeks binnen grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter671

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Beste Allen,

Twee vragen over grafieklijnen:

Hoe moet ik met VBA een reeks toevoegen aan en verwijderen uit een bepaalde grafiek?

In bijgevoegd voorbeeld:
Toevoegen van reeks 4 en verwijderen van reeks 2.

Hoe weet ik dan vervolgens het collection.item # om de reeks qua format aan te passen?

Pieter

Bijlagen

Graag oplossing met VBA

Beste Popipipo,

Bedankt voor je reactie. Met deze pragmatische oplossing ben ik bekend, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben.

Iets meer context:
In mijn oorspronkelijke model heb ik één grafiek object in een soort dashboard. Hierin maak ik een vergelijk tussen twee verschillende soorten formules in dezelfde grafiek.
Iedere formule heeft 5 tot 6 grafieklijnen op een ander niveau en er zijn in totaal 30 verschillende formules. Dit aantal kan nog groeien naar 50. In totaal dus 180 tot 300 verschillende grafieklijnen.
Deze wil ik niet allemaal plotten in de grafiek, maar per selectie van 2 met behulp van VBA opbouwen en verwijderen in de betreffende grafiek.

Vandaar de vraag: Hoe moet ik met VBA een reeks toevoegen aan en verwijderen uit een bepaalde grafiek?

Pieter

Dan maar even wachten op een vba expert.

je kan met Fullseriescollection werken en dan series aan of uit zetten, zie bijlage.
Daarnaast eventueel nog wat foutafhandeling, want ik heb 1 en ander even snel in elkaar geflanst.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan