VBA uitvoer naar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosswilly

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2016
Goedendag,

Ik ben bezig met het controleren van mijn eigen financiele administratie. Daarbij wil ik, als er aan het einde van de maand nog een beetje geld over hou in een potje stoppen.

Uiteindelijk heb ik meerdere potten, maar als voorbeeld geef ik 1 pot meet, nl. de kleding.

Als ik zeg invoegen (uitvoeren dus) wordt in de sheet "Verborgen map" niet het geld bedrag afgehaald.

De waarde (die uit een som verkregen wordt) in TB_801 moet in de desbetreffende periode worden ingevuld.

Ergens gaat er iets mis met de volgende formule, nl.:

If C_403.ListIndex > -1 Then
Sheets("Verborgen map").ListObjects(C_403.ListIndex + 1).Range.Calls , Sheets("Verborgen map").ListObjects(C_403.ListIndex + 1).Range.Columns(1), 0, 3 = TB_801.Value

Wie kan mij hierbij helpen?

Wat doe ik verkeerd.

Alvast bedankt

Vriendelijke groet,

Bosswilly

Bijlagen

Het werkt wat makkelijker als je er bijverteld, als je zo'n brij aan niet relevante code voor de vraag hebt, waar er gezocht moet worden.

Code:
Sheets("Verborgen map").ListObjects(C_403.ListIndex + 1).DataBodyRange.Cells(C_403.ListIndex + 1, 3) = TB_801.Value

Goedendag VenA,

Ik snap je bedoeling denk ik.

Ik zal het proberen goed uit te leggen, nl.:

Ik heb expres een pdf meegestuurd.

Het gaat bij mij om stap 4.

Deze wil ik nadat ik op de knop invoegen gedrukt heb, de waarde (Value) uit de tekstbox (die berekend wordt aan de oorspronkelijke bedrag en wat ik er zelf in stop, dus het verschil).

Ergens gaat het mis en laat het de waarde van de desbetreffende periode staan.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.

Vriendelijke groet,

Bosswilly

Bijlagen

Jawel, nu net getest.

Maar geen aanpassing van de waarde op de sheet "Verborgen map"

Maak er een voorbeeldbestand van. TB_801 blijft 0 en ik ga niet uitzoeken waarom.

Prima,

Ik zal het overbodige van het bestand er uit halen.

Ik kom er nog op terug.

Vriendelijke groet,

Bosswilly

Goedendag,

TB_801 = TB_601 - TB_701.

Dus normaal gesproken spaar ik het in 1 keer weg, dan wordt de waarde TB_801 inderdaad € 0,00.

Maar stel je eens voor dat ik nog € 20,25 (TB_701) extra weg kan sparen, dan hou ik een restbedrag in TB_801 over.

Dan wil ik de waarde van TB_801 wat over blijft wel in de verborgen sheet in de desbetreffende periode aangepast hebben.

Hieronder het nieuwe bestand.

Hopende dat dit goed is, anders hoor ik het wel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik lees je verhaal nu voor de 2e keer en net als toen bekruipt mij het gevoel van "overkill".
Je wil je financiën beheren met een bazooka.
Schrijf even neer wat je wil bekomen, eerst op papier en pas later in excel.
Doe dat dan misschien in 2 tabellen, de ene een maandoverzicht en schrijf dan op het einde van de maand die versie weg naar een chronologsiche tabel.
Kies een gemakkelijker manier, die je ook sneller op fouten etc wijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan