• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Userform bijlage bekijken in jpeg format lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Goedenavond!

Ik heb een vraagje over een code die ik gebruik om bijlage toe te voegen en te bekijken in een userform. Om een bijlage toe te voegen gebruik ik deze code:

Code:
Private Sub CommandButton10_Click()

Dim MyFilePath As String

With Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker)
        .AllowMultiSelect = False
        .InitialFileName = "https://filename/"
        .Title = "Bijlage selecteren"
        If .Show Then
            MyFilePath = .SelectedItems(1)
        Else
            Exit Sub
        End If
    End With
    Label1.Caption = MyFilePath

End Sub

Om vervolgens de bijlage te bekijken gebruik ik deze code

Code:
Private Sub CommandButton11_Click()

If Trim(Me.Label1.Caption) = "" Then
 MsgBox "Geen bijlage weer te geven", vbOKOnly + vbInformation, "Bijlage"
  Exit Sub
 End If

If Trim(Me.Label1.Caption) = "Onwaar" Then
  Exit Sub
 End If

If Trim(Me.Label1.Caption) = "(Geen bijlage geselecteerd)" Then
  Exit Sub
 End If

ThisWorkbook.FollowHyperlink Me.Label1.Caption

End Sub

Alles werkt netjes alleen bij afbeeldingen, b.v. JPEG krijg ik een foutmelding en wordt de bijlage niet geopend. De foutmelding is:
Fout-2147221018 (800401e6) tijdens uitvoering

Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

Afbeeldingen stop je in een Image en niet in de caption van een label.

Ok, dat is duidelijk waarom het niet werkt :)

Ik heb geen idee hoe ik een label kan inrichten die geschikt is voor algemene bestanden, zoals de code nu dus is maar dan ook geschikt is voor afbeeldingen?

Is dat mogelijk? En hoe?

Voeg een Image toe aan het form en verberg het totdat je een afbeelding selecteert en vice versa voor de label.

Ik heb eventjes een voorbeeld toegevoegd want ik realisser mijzelf dat het mogelijk zonder voorbeeld niet geheel duidelijk is wat ik bedoel...

Het formulier waarmee ik werk heb ik wat verbouwd zodat enkel het probleem zichtbaar is. Werkwijze:

Stap 1:
userform openen via button
Je voert een nummer in + bijlage via de paperclip button (in dit geval moet het een afbeelding, b.v. JPEG zijn want daar zit nl de fout)
Opslaan

Stap 2:
userform openen via button
Je voert het nummer in wat je net hebt ingevuld/opgeslagen
klik op gegevens ophalen en het label wordt veranderd naar de hyperlink van de afbeelding. De afbeelding wil ik nu gaan bekijken via het vergrootglas button. Hier volgt nu de foutmelding.

Deze werkwijze werkt voor alles prima, b.v. Excel - WORD - PDF,.. alleen voor afbeeldingen niet.

Ik heb geen idee hoe nu ook een afbeelding zichtbaar gemaakt kan worden.

Bijlagen

Jpg bestanden worden hier netjes geopend.

Vreemd.... ik krijg alleen voor jpeg de foutmelding, voor andere formaten niet..

Het probleem gevonden, oplossing echter nog niet :(

Wanneer ik de afbeelding bekijk via mijn lokale PC (C:schijf) gaat het inderdaad goed. Wanneer ik exact hetzelfde doe op een server locatie dan krijg ik de foutmelding. Opslaan van de afbeelding gaat goed, openen echter niet. Het vreemde is dat dit enkel bij afbeeldingen is en bij andere bestanden (pdf, docx,... e.d.) niet. Erg vreemd

Ik heb wat verschillende afbeelding formats getest maar geen succes. Ik kan ales openen van de label caption alleen via een server platform geen afbeeldingen. Erg vreemd en geen idee hoe dat nu komt.

Ik wil eens kijken of ik de afbeelding kan openen via 'openen in browser', misschien werkt dat.

Iemand een idee hoe ik de
Code:
ThisWorkbook.FollowHyperlink Me.Label1.Caption
aan kan passen zodat alle bijlagen geopend wordt via een browser?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan