VBA, van Word 2007 naar Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Is het mogelijk om de inhoud van een textbox (op een userform in Word) weg te schrijven in een textbox op een userform van Outlook?

Ofwel: van TEXTwordNaam van Userform1 in Word 2007 naar TEXToutlookNaam van Userform1 in Outlook 2007

Ja hoor. Maar ik zie het nut niet.

Ah. Na een lichamelijke screening vragen wij (als er toestemming van de client is) bij de huisarts en apotheek informatie op. Dat gaat veelal via mail. In die mail wordt van de naam van client, geboortedatum en BSN vermeld.
Daarvoor heb ik nu een knop in Outlook gemaakt. Er wordt een userform aangeroepen en de personalia ingevoerd. Vervolgens worden er twee mailtjes (voor huisarts en apotheek) gegenereerd.

Nou is het zo dat op het userform van de lichamelijke screening, de genoemde informatie ook al is ingevoerd. Ik dacht met mijn idee het aantal administratieve handelingen te verminderen

Laatst bewerkt:
Het is gelukt om vanuit Word iets met Outlook te doen. Een e-mailbericht vanuit een userform in Word. Ofwel op deze manier hoef ik geen tekstveld over te zetten naar Outlook. Dat is misschien wat snb bedoeld.
Nu gaat het erom:
1. dat informatie uit de textbox van het userform in de mail komt
2. en de handtekening onder de mail geplaatst wordt

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
        .To = "jack@fish.nl"
        .Subject = "www.helpmij.nl"
        .HTMLBody = "Hier komt de tekst in het bericht."
        .Display
    End With
End Sub

Daar zou ik als College Bescherming Persoonsgegevens bezwaar tegen hebben: mails met naam, geboortedatum en BSN nummer en gegevens uit een medisch dossier.
Het lijkt me ook in strijd met de WGBO.
Dat mag je aan jullie opdrachtgevers (jullie noemen dat een cliënt) niet vragen.

Laatst bewerkt:
Er wordt geen medische informatie via de mail verstuurd. Er wordt wel via de mail om gevraagd, waarbij aan KNMG-richtlijnen en de daaruit voortvloeiende praktische eisen wordt voldaan.

Prima tip alphamax. Het lukt met onderstaande code om een mail aan te maken met handtekening. Alleen lijkt .body of .htmlbody de handtekening te overschrijven. Hoe is dit op te lossen?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Dim strbody As String

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    OutApp.Session.Logon

Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    With OutMail
        .To = "Jack@fish.nl"
        .Subject = "www.helpmij.nl"
        .Display
    End With

On Error GoTo 0
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.