VBA variabelen tussen meerdere userforms

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem:

Ik heb een inlogprogramma gemaakt, bestaande uit 3 userforms: een hoofdformulier waarop je je kunt aanmelden als docent of leerling. Als je aangemeld bent als docent kom je in de userform "docent" en als je aangemeld bent als leerling kom in je in de userform "leerling".

Nu wil ik het volgende:
Iemand die als docent inlogt kan in het userform "docent" zijn eigen wachtwoord en usernaam aanpassen.

Hoe krijg ik het voor elkaar ik het wachtwoord in userform "docent" wijzig en dat deze wijziging ook automatisch in het hoofdformulier wordt aangepast zodat hij de volgende keer in kan loggen de gebruikersnaam en wachtwoord die hij zelf heeft in gegeven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Kay

Je kan een globale variabele gebruiken of een let/get property aan je form toevoegen die je dan vult. De laatste is mooier de eerste is simpeler.

Weest gegroet,
Guus

Die manier heb ik geschrapt. Ik heb het nu met textfiles gedaan. Maar met globale veriabelen kun je niet werken tussen meerdere userforms toch?

Ja, dat kan wel, maar dan moet je ze declareren in een module en niet bij de code van het form zelf.

Grtz,

Hm.. ik zal eens kijken. Ik heb nog nooit met modules gewerkt.

Is niet zo moeilijk.
Als je de code van een formulier ziet in de VB editor kun je zelf een nieuwe module aanmaken.
Als je in die module je globale variabelen zet is je probleem opgelost.

Hoe?
gewoon:
Dim globalevariable As String
?

Global test As String

Global kan alleen in modules dacht ik.

misschien moet je eens aangeven dat het probleem is opgelost!:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan