• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA : vbCr geeft blokje in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Goedemorgen,

Wie kan mij helpen?
Om mbv code twee celteksten wil samen te voegen, maar wel een nieuwe regel wil beginnen binnen die cel, heb ik nu code staan
Code:
            OudeTekst = ActiveCell.Value
            TweedeTekst = ActiveCell.Offset(1, 0).Value
            NieuweTekst = OudeTekst & vbCr & TweedeTekst
            ActiveCell.Value = NieuweTekst

Dit resulteert echter in een blokje (die de ENTER weer geeft) in de cel. Ook als ik daarna in de cel eigenschappen "terugloop" aanvink, blijft dit blokje zichtbaar.

Weet iemand welke code ik evt wél moet gebruiken?
Ik wil dus gewoon de twee regels onder elkaar, zoals je tijdens het typen in de cel zou krijgen na het ingeven van een ALT-ENTER en weer doortypen.

Bij voorbaat dank!

Probeer deze eens
Code:
 Chr(10)
inplaats van
Code:
vbCr

D#$@ weer later...........

Wie anders kan er zó snel reageren.............

en 't werkt precies zoals ik wil.

Wigi, weer eens hartelijk bedankt!!!

Sorry Demeter, jij ook bedankt, ik zag je reactie pas toen ik mijn antwoord had geplaatst. De overige gebruikers varen wel bij jullie strijdje.... :)

Laatst bewerkt:
Wie anders kan er zó snel reageren.............

en 't werkt precies zoals ik wil.

Wigi, weer eens hartelijk bedankt!!!

Sorry Demeter, jij ook bedankt, ik zag je reactie pas toen ik mijn antwoord had geplaatst. De overige gebruikers varen wel bij jullie strijdje.... :)

Och, dat is helemaal geen strijd hoor :)

Ik win toch altijd :p

Ik ben nog niet eens begonnen. :D :D , LOL.

Denk niet dat er een strijd zal plaats vinden op dit forum.
Gaat erom dat wij allen onze kennis met andere willen delen op zo een manier dat we er zelf ook nog wat aan hebben :) (praktijk problemen oplossen is totaal anders dan een voorgeschreven case beantwoorden). Mijn hoofdlijn is dat ik zo vaker dezelfde code/formules tegen kom zodat ik ze op een gegeven moment in mijn hoofd heb zitten en tevens anders mensen kan helpen met het geen wat ze dwars zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan