• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA verticaalzoeken met 4 waarde`s

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik zit met een uitdaging en vraag me af of dit mogelijk is om dit in VBA te realiseren.

We moeten een opgave doen van ons fust in een bepaald format zoals in het voorbeeld Sheet "Visibility"

In Sheet "Visibility" wil ik gegevens vullen vanuit de Sheet "Data"
Als de gegevens van Sheet "Data" Kolom A, B, C en D gelijk zijn aan de gegevens in Sheet "Visibility" kolom A, K , H en Q
dan moet de waarde vanuit Sheet "Data" kolom D gevuld worden in Sheet "Visibility" kolom N

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen

Groet Henk

Bekijk bijlage Visibility template.xlsx

Lees de beschrijving svp nog eens goed door.
Welk cellen zouden volgens jou gelijk moeten zijn ?

Zondeer VBA:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste,

Dank voor de oplettendheid, het moet idd anders zijn.
"Dan moet de waarde vanuit Sheet "Data" kolom D gevuld worden in Sheet "Visibility" kolom N"

Moet zijn

Dan moet de waarde vanuit Sheet "Data" kolom E gevuld worden in Sheet "Visibility" kolom N

Groet Henk

En de volgorde van de kolommen in blad 'visibility' moet blijkbaar ook anders.

Zie vorige bericht met bestand.

Idd bedankt SNB

De formule zit weer erg goed in elkaar.
Zal het morgen in het originele bestand inbouwen.

Maar voor nu erg bedankt voor deze oplossing
.
En excuus voor de verkeerde volgorde in mijn vraagstelling.

Groet Henk

Gaat nog niet helemaal goed

Beste,

Na het inbouwen in mijn bestand kom ik erachter dat het nog niet helemaal goed gaat.
Iets waar ik geen rekening mee gehouden heb is dat het voor kan komen dat er op 1 dag er dubbele waarde zijn in alle vier de zoekopdrachten

DR-00086 24604 20180822 0000000059582 -45

DR-00086 15404 20180822 0000000059582 -10
DR-00086 10404 20180822 0000000059582 -20
DR-00086 10404 20180822 0000000059582 -10

Het aantal is nu toevallig het zelfde maar die is wel meestal verschillend.

Nu telt hij deze maar 1 keer.
Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat deze ook meegenomen worden in deze formule.

Alvast dank voor de inzet.

Henk

Bekijk bijlage __data_visibility snb.xlsx

Wat is de bedoeling van al deze dubbele gegevens ?

Zoeken is een speciaal geval van filteren: nl. filteren vanuit de vooronderstelling dat iedere waarde maar een keer (=uniek) voorkomt.
Dat maakt het filteren daardoor super eenvoudig.

Wat jij wil is filteren en dat is meteen een stuk lastiger.
Daarom is het verstandig na te gaan of deze exercitie überhaupt wel nodig is.

Beste,

Met een export trekken wij deze gegevens uit onze ERP system (Sheet Data)
Omdat wij diensten verzorgen voor deze klanten (kolom A) moeten wij de goederen aanleveren in EPS kratten b.v. nr. 24604
daar gaan dus verschillende producten in, vandaar ook verschillende regels uit onze ERP systeem.

Wij moeten opgave hiervan doen per dag vandaar dat dit van belang is dat dit op deze manier aangeleverd wordt (Sheet Visibility).

Nu is het handmatig handwerk waar veel tijd mee verloren gaat.
Anders moet ik kijken of ik eerst de gegevens per dag kan optellen per product en dan via de formule plaatsen in de format zoals wij het moeten aanleveren.

Als er andere ideen hierover zijn dan hoor ik dit graag, dan kan ik onderzoeken of dit dan ook haalbaar is.

Alweer bedankt voor de genomen moeite.

Henk

Beste,

Graag zou ik u aandacht willen vragen voor mijn vraagstuk waar ik helemaal niet uitkomt.
Ik hoop dat er een oplossing is, een draaitabel ook al aangedragen maar ze accepteren deze niet en willen dit format aangeleverd krijgen zoals mijn voorbeeld.

Alvast erg bedankt voor uw reactie

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan