Hallo allemaal,
Misschien een stomme vraag, maar ik kom niet uit met VBA in excel.
Ik gebruik op dit moment:
Blad: Gastenlijst
Blad: Invoer
Het blad "Gastenlijst" bevat alle gegevens die wij gebruiken van een gast, welke gewoon in cellen geplaatst zijn.
Het blad "invoer" gebruikt de gegevens van "Gastenlijst" en worden in een tabel weergegeven.
Als wij een rij uit het blad: "Gastenlijst" verwijderen, komt in "invoer" de tekst "#verw" te staan.
Hierdoor stopt de Macro die dat blad gebruikt en zullen alle onderliggende rijen niet verwerkt worden.
Ik heb de volgende code die ik gebruik, in VBA, voor het verwijderen van de ENTRY in "Gastenlijst": (d.m.v. een Userform)
Hoe kan ik deze code makkelijk aanpassen, zodat hij de rij in "Gastenlijst" verwijder (op booking# natuurlijk), maar ook de rij in "invoer" verwijderd?
Alvast heel erg bedankt en zie jullie oplossing/hulp graag tegemoet
Misschien een stomme vraag, maar ik kom niet uit met VBA in excel.
Ik gebruik op dit moment:
Blad: Gastenlijst
Blad: Invoer
Het blad "Gastenlijst" bevat alle gegevens die wij gebruiken van een gast, welke gewoon in cellen geplaatst zijn.
Het blad "invoer" gebruikt de gegevens van "Gastenlijst" en worden in een tabel weergegeven.
Als wij een rij uit het blad: "Gastenlijst" verwijderen, komt in "invoer" de tekst "#verw" te staan.
Hierdoor stopt de Macro die dat blad gebruikt en zullen alle onderliggende rijen niet verwerkt worden.
Ik heb de volgende code die ik gebruik, in VBA, voor het verwijderen van de ENTRY in "Gastenlijst": (d.m.v. een Userform)
Code:
Private Sub btn_verwijderen_Click()
' check if provided product ID is not empty
' try to retrieve the product by ID
Dim rngIdList As Range, rngId As Range
Set rngIdList = ActiveSheet.Range([B2], [B2].End(xlDown))
Set rngId = rngIdList.Find(Me.txtBookingnr, LookIn:=xlValues)
If rngId Is Nothing Then
' product ID is not found
Exit Sub
Else
If MsgBox("U staat op het punt om: " & "Booking:" & Me.txtBookingnr & " te verwijderen. Weet u het zeker?", vbYesNo) = vbYes Then
If MsgBox("Dit process kan niet ongedaan gemaakt worden. Weet u zeker dat u deze boeking wilt verwijderen?", vbYesNo) = vbYes Then
rngId.EntireRow.Delete
Else
MsgBox "Niks veranderd"
End If
End If
End Sub
Hoe kan ik deze code makkelijk aanpassen, zodat hij de rij in "Gastenlijst" verwijder (op booking# natuurlijk), maar ook de rij in "invoer" verwijderd?
Alvast heel erg bedankt en zie jullie oplossing/hulp graag tegemoet

Laatst bewerkt: