• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA verwijzing hided sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWExcel

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Beste,

De bedoeling is dat er op het blad dashboard een aantal knoppen zijn. Elke knop verwijst naar een andere sheet. Als er op de knop wordt geduwd dan moet hij de betreffende sheet unhiden en selecteren. Het oorspronkelijke dashboard sheet moet ondertussen gehide worden. Op alle sheets is een knop terug waarbij er wordt teruggegaan naar dashboard sheet. Er mag altijd maar 1 sheet openstaan in excel.

Dit heb ik werkend in bestand: HierWerktWel

Echter nu ik het wil toepassen in een ander bestand dan werkt het niet: Fout in verwijzing VBA

Kan iemand me uitleggen waarom het niet werkt?

Met vriendelijke groet,

JWexcel

Bijlagen

De variabele MySheet bevat de naam van het werkblad inclusief een ' teken aan het begin en aan het einde. Deze mogen daar niet staan omdat de naam dan niet correct is. Er staat bij het opvragen van de waarde dus dit in: 'costs overview'
Terwijl het dit moet zijn: costs overview

@ Cobbe
De hyperlink is wel toegevoegd alleen kan hij deze niet lezen als de sheet gehide is.

@edmoor
Dit klopt, maar hoe kan ik dit dan aanpassen? Hoe komt het dat hij deze ' erbij heeft gezet?

Zo staat het in de Target.SubAddress en je haalt ze er bij het vullen van MySheet niet uit.

Wijzig dit:
mysheet = Left(linkto, WhereBang - 1)

eens in dit
mysheet = Split(Target.SubAddress, "'")(1)

Hetzelfde kan je doen met het ophalen van MyAddr. Maak daar dit van:
MyAddr = Mid(Split(Target.SubAddress, "'")(2), 2)

Met de Split functie vul je een array waar je dan elementen uit kan halen. De Split functie staat hier uitgelegd:
https://msdn.microsoft.com/en-us/lib...=vs.90).aspx

Laatst bewerkt:
Dit werkt, bedankt.

Ik heb echter een nieuw probleem. Sommige hyperlinks hebben wel de ' ' om sheet naam en andere niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle hyperlinks hetzelfde werken. Nu werkt namelijk link 2 wel maar link 4 niet.

Ik zou link 4 kunnen laten werken door de code weer te veranderen van

mysheet = Split(Target.SubAddress, "'")(1)
in
mysheet = Left(linkto, WhereBang - 1)

maar dan werkt link 2 natuurlijk weer niet..

Je kan altijd kijken of de eerste positie een ' teken is. Dan weet je of je ze er wel of niet uit moet halen:
If Left(Target.SubAddress), 1) = "'" Then

De hyperlinks bevatten die ' tekens denk ik alleen wanneer er een spatie in de naam van het werkblad staat.

Laatst bewerkt:
:o Natuurlijk.. Op deze if had ik zelf ook moeten komen...

Heel erg bedankt voor de hulp !! Ik zet hem op beantwoord.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan