• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA voor aantal acties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wezenspyk

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2016
Beste allen,

ik heb een groot bestand met verschillende macro's. Aantal voorwaarden die ik wil inbouwen is:

1) ongeacht welke pagina ik ook afsluit, hij moet altijd geopend worden op sheet "starting page". Er is altijd maar 1 sheet open (in voorbeeldbestand heb ik ook een macro opgenomen hoe ik naar andere sheets toe ga).
2) elke sheet moet standaard beveiligd zijn, maar
3) met een togglebutton, die standaard op elke sheet staat, moet de mogelijkheid geven om de protection vrij te geven. Default modus bij het openen van elke sheet moet dus wel 'protect' zijn. Graag zou ik ook willen dat ik niet voor elke sheet losse VBA-codes zou moeten schrijven, maar gebruik maak van bijvoorbeeld Activesheet.range?

De beveiliging hoeft niet met een wahtwoord. Als de sheet beveiligd is, moeten macro's nog gewoon acties kunnen uitvoeren.,

Ik heb al behoorlijk lopen stuntelen met bijgevoegd bestand, ik kom er gewoon niet zo goed uit. Wie kan me helpen?

Alvast dank!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan