• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA voor leeg maken cellen op voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterus52

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Hallo,

Ik ben op zoek naar een VBA formule om binnen een bepaald bereik alleen gevulde cellen leeg te maken. Dus in bereik A2:C100, dat daar gekeken wordt naar gevulde cellen en dat deze worden leeg gemaakt, wat zou moeten gebeuren met een knop. Heeft iemand voor mij hiervoor een VBA formule.

Groetjes,
Piet

Waarom enkel de gevulde cellen leegmaken?
De lege cellen wat doe je daar dan mee?

@Cobbe,
Die zijn dus al leeg!;)

Code:
Range("A2:C100").ClearContents

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Cobbe,

Dat heeft te maken met andere formules die in datzelfde bestandje staan, die zegt wanneer cellen worden gewist in bepaalde kolommen 0 zetten maar dat geldt alleen voor gevulde cellen, vandaar de vraag.

Groetjes,
Piet

Laatst bewerkt:
Dus in de andere cellen staan formules en die moeten blijven bestaan?
En de cellen waar waarden in staan moeten leeggemaakt worden? Dus ook de formules in die cellen?

Antwaaord van Roncancio is dan niet correct! :)

In dat geval:

Code:
Dim rCel As Range
    For Each rCel In Range("A2:C100")
        If rCel.Value <> "" Then rCel.ClearContents
    Next

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Cobbe,

Klopt de formule van Roncancio is inderdaad niet goed die had ik al. Het gaat er om dat niet gevulde cellen geen opdracht krijgen om te worden leeg gemaakt, want dan wordt er door een andere formule in kolom G op 0 gezet zoals in onderstaand voorbeeld en dat mag alleen bij gevulde regels.

308099 systems 101135 2,5 Order loopt door uren onder voorbehoud
308100 systems 101135 2,5 Order loopt door uren onder voorbehoud
0
0
0

Roncancio,

Super, dat is wat ik bedoelde harstikke bedankt ook jij Cobbe voor het meedenken.

Groetjes,
Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan